Thursday, May 22

Pengalaman horror gua melalui Jln. Loke Yew




Semalam gua bertandang ke daerah Cheras sana atas urusan penting: melepak bersama rakan rakan. Pada mulanya kami berjanji nak jumpa kat rumah seorang rakan gua yg blh tahan diameter perutnya di Ampang tapi sbb gua mmg selalu keluar rumah on-time, tak jadi sbb member gua yg sorang lagi ni dah sampai Fajar dulu.


Jadi kami sebulat suara untuk berkumpul kat rumah si besday girl. Eh, lupa nak cerita. Semalam tujuan gua lepak tu sbb nak celebrate secara suprise si sorang gadis ni besday dia la. Harem tak suprise langsung!

Ok, utk ke rumah si besday girl tadi, gua ada dua pilihan. Samada nak ikut highway dan keluar kat Bandar Tasik Permaisuri atau masuk town ikut Jln. Loke Yew. Setelah mencongak congak, gua buat pilihan utk ikut town. "Kot kot ada gadis gadis blk kerja nak tumpang ke.." getus hatiku.

Jadi gua pun start enjin, dan merempit terus ke Cheras sana. Keadaan trafik berada dlm keadaan stabil dan masih terkawal. Pejalan kaki masih berjalan di laluan yg disediakan kerajaan pusat.

Sampai trafik besar kat itu Dewan Bahasa Dan Pustaka, satu insiden yg agak mendebarkan telah berlaku. Ni ada satu kereta yg pemandu dia mmg tahap babi tunggal punyaaa. Dah kaler lampu tu merah, apa babi lu nak menonong je rembat? Gua dah habis baik kasi lepas satu motor ni yg rush nak lepas lampu oren tu. Dah merah pun si kereta babi nak jugak terjah jln tu. Sikit lagi makgad depan gua nak touch hood depan dia.

Masuk je Loke Yew, bibir gua sudah mula "berzikir". Spt biasa, ayat ayat yg sinonim dgn perasaan kita yg marah dan bengkek akan keluar secara turbo dr mulut gua. "Pung pang pung pang!" jerit gua atas moto. Lu nak tau sbb apa gua menjadi sedemikian?


Tu ha! Jln kat sana mmg mcm haram jadih! Sumpah gua ckp, jln dia ni kalau ada yg belanja gua mkn mee kari kat The Ship sekalipun gua mmg takkan lalu lagi apetah lagi belanja mee soto kat Kg.Baru tu.. Menambahkan fucking hell lagi, gua blk pun terpaksa ikut jalan puaka tu juga sbb kalau ikut jalan lain, minyak Hayabusa gua blh habis dlm masa 2 jam sahaja. Gua ingat jalan nak ke KL ok la. Sekali sama juga haramjadihnya. Mmg madefaker eshol btul!

Ni siapa nak dipersalahkan ni? Samy Vellu? Ada lagi ke musibat tu? Siapa haaa siapa??




9 org mencarut.:

Anonymous said...

dtg cheras.. ceh.. fajar plak tu..ceh.. ceh ceh..

Anonymous said...

ah ye..
jln tu tgh suey skit.. hahahhaha..

Anonymous said...

siap ada link nama gua. lu pesal?

Anonymous said...

"yg blh tahan diameter perutnya"

cilaka lu...siap ade link lagi...

Anonymous said...

muahaaha..boleh tahan diameter perut..siap link xbole bla..

Gaban Lazzara said...

gua malas dah layan yg misteri2 ni. misteri mak lampir la korang kat situ.

Anonymous said...

tanak try buat kerabu perut ke?
daripada dibiarkan berlarutan...

Anonymous said...

sabar itu separuh dari iman...:)

Gaban Lazzara said...

Big L: lu apehal? bunyi mcm tak puas hati je? nak seround ke ape ni? ha? ha?

coffeeholic: sabar la ni. kekadang je terkeluar. kuikui