Wednesday, August 27

Kalau gua eksiden tadi, dgn hensep dgn muka lu sekali gua hempas ke jalan..



Pagi tadi gua kalut. Mcm mana gua blh liat tahap penagih nak bgn pagi ni. Akibat dia spt biasa gua tak sempat mandi nak ke sekolah. Gua dressap lebih kurang, sembur Double Black sikit pastu gua cabut. Neskepe panas atas meja pun gua tak sempat nak hirup..

Sampai je depan gua jadi kaget. Apekejaddah jamm tahap kritikal kat highway ni? Waddefak? Gua tgk jam dekat tangan pukul 8.15 a.m. Gua ade masa 15 minit je utk sampai ke sekolah. "Sempat je ni.." getus hati gua positif. Jadi gua mula mempraktikkan pemanduan ala ala rempit bagi memastikan gua sempat sampai ke destinasi pada waktu yg ditetapkan. Abis semua kereta gua potong style kulit bawang..

Sampai je KL baru gua perasan. Merdeka dah nak dekat patut la jalan tutup. Ni apekejaddah diorang nak buat raptai perarakan semua ni. Dgn kereta kebal, kapal korek, helikopter, kapal selam, bot laju, mesin potong rumput semua ada dekat depan Muzium Negara sana. Ha kau nak pegi berperang mana abang tentera?

Jamm dia lu jgn cerita. Kalau lu orang masuk opis pukul 8, pukul 9.30 pun belum tentu lu sempat nak punch card lagi. Gua terpaksa mengambil laluan alternatif yg disediakan pakcik bermotor besar kaler putih yg buat muka kerek bgtau gua jln depan Muzium tak blh lalu. Fakof laa..

Gua ikut Jln. Kuching. Tak pepasal membazir minyak gua nak round satu KL pepagi buta ni. Dah la minyak motor gua berada di paras kecederaan tu. Anytime je gua blh berpeluh ketiak tolak moto cari stesen minyak. Tapi gua masih berfikiran positif dan cerdas.

Tgh gua nak cepat ni, sekali ade satu uncle depan gua ni bawak mmg mcm hanjing. Gua mula mula rilek lagi la, even time tu jam dah pukul 8.45 a.m. Tapi dah lama lama tak berbulu pulak kemaluan kau kalau moto depan tu bawak 50 km/j je? Gua tgk dia tertengok bawah, tertengok bawah. Moto dah terhuyung hayang. Apebende yg kau buat tu John? Melancap atas moto ke? Gile ekstrim!

Rupa rupanya uncle depan tu tgh hantar sms la pulakkkkkkkkkkkk. Palatlism!! Gua terus jadi berang. Gua mengambil tindakan utk pancung motor dia. Peluang tiba. Zupppp, selambe gua pancung. Sekali uncle ni gua taktau la dia terkejut ke, dah klimaks ke ape ke tetiba dia blh tekan brek. Pehhhhh, nasib baik skill pemanduan gua mmg tidak perlu diragui. Didalam keadaan genting tu gua sempat menyelitkan moto berkuasa rendah gua kedepan Proton Perdana tu sebelum moto gua bertaut dgn moto EX5 uncle tersebut.

"Pukimak la woi macha!!!" jerit gua kuat dlm hati. Gua stret terus berhenti pastu gua usha belakang uncle tu. Dah tua dah dia ni. Kalau sekali itu Proton Perdana kasi hantam sama dia punya EX5, kubur gua gua rasa dia pigi. Angkat tangan tidak ape tidak buat muka selamba dia je. Gua tahan amarah gua disebabkan gua dah lambat 20 minit. Gua terus pecut dan tak pedulikan macha tu. Dlm hati gua ade sumpah sikit dia eksiden kat simpang depan tu japlagi.


Sampai sekolah cikgu gua bising.


"Ha ****zul, kenapa kamu lambat setengah jam ni?" bebel cikgu gua sambil tepuk tepuk meja.












Gua diam je la. Akan nak kata moto uncle depan gua dekat Jln. Kuching tadi bwk slow punca gua lambat. Mmg dia percaya pulak kan? Silap silap cikgu gua hempuk je buku tu kat kepala gua nnt..



7 org mencarut.:

adorable chacha said...

hah..cube ko bayangkan macha tu jadi muke si gadis.sure muke senyum je..kentut pun wangi..tak gitu?

Gaban Lazzara said...

apa ingat si gadis gua tak berani ke nak marah dia?
selambe je gua piat telinga dia dgn unsur unsur manja..



*aishhhhhh..

Ande Sikutawangsa said...

ceh,,

mau manja juga appaaa..

Anonymous said...

*gaban : selambe je gua piat telinga dia dgn unsur unsur manja..*

nafas berderas2.... hhehe

bungaditepijalan said...

hahhahaaa.
ingat maki btol2 td.
heheeee.
kire untung gak kao leh nyelit2 weh.
kalao bwk kete,nak nyelit camne?
terpaksa lah aku cipta robot yg leh transform kan kete jd moto.
ahahahhaaa
:p

Anonymous said...

gua rase elok lu ikut jalan air la.
snorkeling sampai ke kelas.

Gaban Lazzara said...

john melawi: biasa aaaa..

wanie: ni semua korang punya pasal. gua yg innocent ni dah terjebak sama.

angie: kau invent la moto yg blh bertukar jadi peti sejuk. kalau lapar masa bwk moto blh mkn.

pek: gua mmg dah berkira kira nak buat camtu. pastu sambung terus snorkeling ke sg.wang..