Saturday, October 18

Gua tension! Rasa mcm nak join taliban je.

Kalau korang tension apa korang buat? Cuba korang bgtau gua bagi yg lelaki maupun yg wanita. Aiceh. Spt yg gua tau, ade yg gemar utk keluar pegi jalan-jalan habiskan masa. Ada jgk yg suka pegi bercuti, pegi lepak tepi pantai tenangkan fikiran la konon. Ada jgk yg suka sebokkan diri sendiri supaya cam lupa tension yg sedang dialami. Lepak dgn org yg tersayang dan berkongsi masalah juga menjadi pilihan ramai bagi golongan yg berusia dilingkungan umur 18 hingga 29 tahun. Ada jgk yg melakukan aktiviti lasak spt berkayak, terjun tiruk, mendaki gunung, terjun parit, bertarung dgn ular sawa, mencelup tangan ke dlm minyak panas, bernafas di dlm baldi, mencium ketiak rakan sebaya, mencukur bulu kaki menggunakan garfu, melibas badan sendiri menggunakan rantai basikal dan beberapa lagi aktiviti ekstrim yg tak perlu gua senaraikan disini.


Tapiiiiiiiiiiiiiiiiiii, sekarang gua tgh tension!! Life gua suck sekarang ni. Shit happened one by one. Penat sial gua handle. Abis satu dtg lagi satu. Kekadang badan gua penat sbb fikir-fikir pasal masalah ni je.
Penat dia mcm lu kerja buruh buat stadium. Bkn gua nak salahkan sesiapa dan gua tau ni mungkin satu ujian dari-Nya. Tapi kita sebagai org biasa, mmg tak lari dari mengeluh dan tak puas hati dgn apa yg kita hadapi sekarang. Percaya atau tidak, tapi mmg 90% daripada kita akan pikir sama mcm apa yg gua fikir sekarang ni. Study, life, duit, assignment, lepak, kerja, hujan tiap-tiap hari, duit lagi, enjoy, gadis, bla bla bla bla...

Sekarang gua rasa utk masa ni, gua cuba nak lupa benda-benda ni jap dgn dgr lagu. Lagu yg stok kalau ibu mengandung dgr berkebarangkalian utk mengalami keguguran. Ni gua takde nak dgr lagu-lagu pop bersepai semua tu. Gua pun taktau kenapa type lagu camni yg gua lebih prefer nak dgr waktu camni dr lagu-lagu chill mcm Boyz-2-Men sume tu. Jgn la kata gua tak cuba dekatkan diri kepada-Nya tapi admit it, kita kena usaha benda lain dan bukan semata-mata berserah je.

Aihhhhh, gua rasa ni la entry paling crap yg gua penah post sepanjang arena pebloggan gua. Dgn ini gua secara tak rasmi telah mengiktiraf entry ni sebagai entry paling crap utk tahun 2008 ni lah so far. Mmg deepshit lah! Gua rasa nak beli tiket ke Palestin join puak pemisah berhaluan kiri laa sekarang ni..


4 org mencarut.:

Kulat.Hidup said...

aku ade cadangan.!
ape kate ko korek lubang pastu ko tanam kepala ko dalam tu..
buat macam burung unta la senang cite..
boleh menyejukkan kepala yang sedang kusut serabut ribut tu..

selamat mencuba.!

nadja said...

chill ar bai!

Gaban Lazzara said...

kulat: ekstrim sgt langkah kau ni beb. blh murtad gua kalau cuba nnt ni..

nadja: chill la ni. jom detim jom?

Anonymous said...

botak je kepala. mesti tak brave.