Tuesday, December 9

Pagi raya Aidiladha gua sambut atas tilam dgn selimut kat paras dagu.. Pehhh..



Apa gila sambut Aidiladha dengan berbaring di atas tilam sambil selimut berada pada paras tengkuk? Itu adalah amaram serong yg blh memesongkan akhlak sebenarnye. Hah, mmg thrill sambut raya begini tapi itulah yg gua lakukan semalam ketika menyambut Aidiladha..

Abis dah satu malam hujan. Lebat, surut, lebat, surut.. kesudahan dia gua bantai tido sampai pukul 10. Semayang kemana, rendang kemana, lemang kemana.. Pagi tadi hujan dia paling champion. Gua rasa rekod hujan yg paling syahdu di waktu pagi mmg tak syak lagi telah dipegang oleh hujan pagi semalam. Fuhhhh.. cuaca dia mmg solid la kalau tido nak masuk mimpi basah. Gua set alarm pukul 8, terjeri-jerit hensep gua tampa berlengah gua terus tekan silent. Gua tekan silent tu dgn mata tak bukak beb tapi tepat je jari gua.. Hebat tak?

Gua tanya mak gua apehal dia tak kejutkan gua pagi tadi. Dia kata dia dah terjerit-jerit bangunkan gua dgn 2 lagi housemate gua tu, tapi usaha beliau seperti mencurah air ke daun keladi. Aiseywahhhhh.. "Mak nyaris mengambil tindakan drastik dgn melibas tulang belikat kau dgn batang lemang tadi.." ujar mak gua separa temper sambil mempekena segelas neksepe..

Mak gua ckp ujan tu mmg dr mlm tadi sampai pagi ni. Mlm tadi gua tido pukul 2 so maybe hujan tu start pas gua dah nyenyak tido sambil air liur menitis-nitis skit. Gua rasa majlis korban tu terpaksa dibuat dlm keadaan basah hujan. Hujan lebat tu stop pukul 6 kot bai? Tak angker lagi tido sampai pukul 6 br nak bangun?

Sebenarnye pagi tu gua blh bantai lagi ekspres rakyat sampai pukul 2 tapi anak buah gua dah dtg menyerang bilik gua. Sebok nak main game. Ikut hati nak je gua lempang.. Sudahnya terpaksa jgk gua bgn dgn perasaan sedikit kecewa. (tak pegi smayang raya tak kecewa plak kau kan?) Gua mandi 3-4 cebok lebeh kurang, pakai camo short pastu lepak depan pekena lemang dgn ayam masak cina. Pastu kakak gua pulak bancuh neskepe kaww. Peh, time minum neskepe sambil mkn lemang, gua terus klimaks..

Rumah gua ramai jgk sedara-mara yg dtg. Kakak-kakak gua ada jadi gua chill skit, lepak dlm bilik layan Tropic Thunder. Amacam? Keji tak? Petang skit, gua cabut pegi opis member gua siapkan shirt yg gua janji kat gadis pastu pegi mkn skali. Oh ye, korang tgk game Malaysia vs. Vietnam? Mmg mcm masted Malaysia main!! Baju dah baru siap ketat lagi nampak puting. Main mcm budak terencat belajar main bola. Terlompat sana, terterjah tak semena-mena. Nak je gua apply jadi jurulatih kebangsaan..

Oh ye, gua ucapkan selamat hari raya aidiladha kat bloggers lain. Raya Aidilfitri nnt insyaallah gua akan bgn pegi smayang raya walau hujan mcm tu nak pecahkan rekod hujan semalam.. Ok selamat!



5 org mencarut.:

Anonymous said...

Sudahnya terpaksa jgk gua bgn dgn perasaan sedikit kecewa. (tak pegi smayang raya tak kecewa plak kau kan?)


hahahahahahha weyyy aku ketawe kat sini jauh2. tak fair lahhhhh....!!
(comment tiada tujuan/motif/arah/whatever lah langsung)

Al Hadi said...

pemain bola sepak malaysia mmg suka tayang puting. nak cuba alihkan perhatian pihak lawan.

Anonymous said...

eden lak domam ha....

Gaban Lazzara said...

dipz: oi dibah, bila nak turun ni? mentang2 pinggang dah saiz 31 taknak turun kau kan?

pengejar masa: gua bengkek sbenarnye. menyesal gua tgk. tgk org main dart lagi layan..

jaja: jgn mandi parit lenkali masa hujan..

Anonymous said...

malulah. kasi slim lagi sket.