Monday, February 25

Rempit mmg kerajaan sayang..

Harini gua menjadi temper dan chuak secara tidak sengaja.
Ni semua berpunca dari tragedi berdarah yg menimpa gua ketika balik tadi. Cis sungguh..

Gua blk kerja mcm biasa la dgn menaiki moto dan tidak mengikat tali helmet akibat sifat malas gua. Gua bwk je la mcm biasa dgn muka ala2 hensem jejaka tempatan. Tgh layan je bwk moto sambil nyanyi2 lagu Wheatus tu, tetibe gua perasan ade sebijik nouvo ni cucuk2 blakang moto gua. "Apehal plak musibat ni cucuk2 gua ni? Sakit perut nak terberak kot?" getus hati gua. Gua bwk rilek je la dgn kelajuan sekata 80km/j je. Hidup dah lama kot time2 jam2 camni kau nak bwk 100km/j? Tapi nouvo belakang ni masih berperangai seperti binatang lagi..

Gua jadi temper. Apehal yg lu nak cucuk2 ni bai? Gua jeling side mirror (moto gua dah ade side mirror skang ni..) pastu tgk mamat nouvo ni blh senyum2 plak kat gua. Dia bwk double plak tu. Gua tgk jalan clear je, gua masuk kiri kasi dia potong. Gelabah mcm beruk je bwk moto.. Cilake tak cilake la kan? Dia tak potong plak bai.. apa kes kau ni? Gua time tu dah saspek dia ajak main plak time2 jam ni. Gua buat bodo je la stail tak amek port. Mamat ni jadi temper sbb gua buak dekk je, dia potong moto gua stail kulit bawang punye. Makgad blakang dia skit lagi je nak cecah makgad depan gua. Gua menjadi kaget. Kau kalau dah bergesel, dah melambung tak tentu pasal tgh jalan ni camne?

"Pukimak la wei!! Mampus la lu cepat!!" jerit gua kuat, dlm hati. Gua terus menyumpah2 kat nouvo depan tu. Berbagai jenis kata2 kesat dari beberapa jenis bahasa, turbo je keluar dari mulut gua. Gua mmg hangin toksah ckp la time tu. Pas potong gua, dua2 babun tu usha belakang gelak kat gua. Gua buat muka bodo je walaupun niat kat hati rasa mcm nak bakar je moto dia. Pastu gua pikir mungkin sumpahan gua tu menjadi kot?

Tgh cantik dia usha2 gua sambil senyum2, dia tak prasan depan tu ada Civic 2.0 yg baru tu, kaler maroon lagi. Gua time tu dah perasan dah mesti ade tragedi berdarah akan berlaku. Sangkaan gua mmg solid btul.
"Kedebangggg!!" bunyi sedap je gua dgr. Sekali nouvo cilaka tersebut dah berdentum dgn Civic tadi tu. Baik punya dia mkn bonet belakang Civic tu. Civic tu cedera ringan je la, ringan tak ringan sangat la kan kemek jgk la bonet belakang dia. Nouvo tu la yg paling anggun sekali. Fork depan bengkok, set depan kompom lumat pastu dua2 ekor babun tu naik atas bonet belakang Civic tu. Perghhhh..

Gua berenti tepi usha dia. "Padan ngan muka lu org cilaka," maki gua dlm hati.. "Mendapat la lu nak bayar Civic ni punya rosak. Jual moto tu je la bai.." Gua tgk je dua ekor musibat tu bangun. Org time tu dah ramai la. Yg mana nampak nouvo tu potong moto gua tu senyum je la mcm gua. Yg tatau tu terus jadi simpati. Gua time tu mmg dah takde dah sifat2 simpati ke, berperikebinatangan ke, sume dah takde. Ade rasa mcm nak turun moto pastu sepak je perut diorang.

Bile jamm dah makin kronik, gua pun blah. Malas nak tgk2 sgt. Tapi gua yakin mesti dua2 babun tu menangis la nak bayar kreta Civic tu punye kecederaan. Tu la kau, bwk nak belagak2 sgt. Ape aje kau dpt belagak2 ngan gua tadi? Nak tunjuk skill pun cari la masa sesuai. Ni time org tgh kalut nak blk kerja, time tu la kau nak berperangai spt binatang tu. Mendapat la lu kan? Lepas tragedi tu, gua bawak moto terus turun ke paras kelajuan 60km/j je secara auto. Ehehehe.. takut juge gua bai.


Notakaki: Takut mcm mana pun gua, tali helmet mesti tak penah nak ikat jgk. Apesal ntah..

0 org mencarut.: