Monday, February 25

Setengah hari melepak di Kota Raya..

Gila ah kluar kl harini, kluar kota raya kalau nak lebih tepat. Nu kat mydin tu ha. Penyesalan sungguh keluar utk membuat keputusan utk memotong tali jam kat petaling street tadi.

Mat indon, bangla, nepal, burma, nigeria, bhutan, laos, myanmar dan byk lagi negara-negara afrika selatan yg lain, bersepah kat kota raya tadi. Gua pun pelik, gua pegi negara diorang ke diorang dtg negara kita ni?

Bau-bau semua toksah cerita la. Dari bau kemenyan, minyak tar, keropok lekor, goreng pisang, asap bas, rokok surya, perfume pasar malam, bau minyak gamat, apam balik sume dah habis melekat kat baju gua tadi. Punye la brutal sungguh keadaan kat kota raya sekarang ni.

Ingat-ingat balik la, gua last turun sini sekitar tahun 2005 kot. Time tu masih dlm era menggunakan pengangkutan awam ni. Tunggu bas situ gua mesti rentung punya. Tak payah ckp leee.. Kalau nak bergesel bahu dgn awek cun kat situ mmg mimpi la. Penuh dgn baladewa dan slankers je.

Gua pun pelik, apesal tah yg diorang into sgt lepak kat kota raya ni? Apa yg ada kat sini? Siap blh bantai minum f&n oren tu kat tepi jalan sambil sembang-sembang lagi. Apa cerita ni beb? Pakaian toksah cerita la. Mmg gua kalah ah kalau dr segi pemakaian ni. Diorang mmg champion abis kalau dressing kluar town ni. Jaket kulit yg berkilat lagi tuu, dlm jaket mcm biasa ah, baju kemeja mesti tight-in. Pastu seluar paling koman jeans reject shop. Kasut mesti nak sport je, nike la paling koman. perghhhh..

Pikir-pikir balik kalau gua jadi pegi bandung kalau mcm ni keadaan dia, baik gua pegi taiping ke, bota kiri ke, paling kodi skali sg.siput la. Gila kau diorang sembang haram gua tak paham?




0 org mencarut.: