Wednesday, March 5

Sembang bola 01: Man Utd vs. Lyon




Striker: Tevez, Rooney
Midfielder: Ronaldo, Nani, Scholes, Carrick
Defender: Vidic, Ferdinand, Evra, Brown
Keeper: Van der Sar
Subsitute: Oshea, Giggs, Anderson, Saha, Kuszczak


Gua kalau boleh kontek Ferguson, mmg gua suh dia buh lineup ni utk mlm ni. Kalau dia listdown Fletcher ke, Pique ke mmg la gua tak paham org tua tu. Paling cilaka lagi kalau dia bagi Fletcher main terus kan? Mmg gua hentak je rusuk kiri dia..

Gua risau Man Utd ni main nnt overconfident. Dia ingat mcm fight ngan Perlis kot nak main ayam2 ni? Lu kalau main ngan Luton ke, Cardiff ke, Old Ham ke, takpun MPPJ ke blh la nak main lekeh2. Ni dah berapa kali lu nak kasi team lain pegang Champion Cup ni? Gua hangin jee..

Ferguson ni kalau transfer window pasni dia tak clear Brown tu gua mmg rasa dia dah kene santau la. Brown tu kepala je nak botak. Main bola mcm main gusti. Main nak terjah je gua tgk. Risau juge gua kalau tetibe dia terjah player dlm kotak penalti tu apa cerita? Gua suruh Nas Ahmad terjah balik je dahi dia nnt..

Gua sajes utk transfer window ni, Ferguson kasi up skit defend ngan attacking dia. Bkn apa, lu org tgk la sapa tengah tu? Scholes ok la tapi dia dah veteran. Patut usia dia tu skang duk rumah tgk rancangan AC Disini je sudah. Tapi Scholes mmg hensem. Gua kalau tgk dia main mmg team tu live je. Pastu Giggs. Tu pun veteran juge. Kena kasi clear simpan utk reserve saja.

Mengikut pengalaman gua yg dah menjadi manager di Football Manager selama beberapa season ni, gua nak sajes beberapa player yg gua rasa akan menguatkan benteng pertahan Man Utd sekarang. First gua nak sajes Phillip Lahm (Bayern Munich). Defender blh main kiri kanan mmg solid. Dia boleh kasi replace sama itu Brown yg ayam dan Neville yg veteran tu. Perghhh..



Kedua gua nak sajes Andrea Berzagli (Palermo). Ni player mmg toksah ckp. Real Madrid, Athletico, Man City suma usha nak ambik dia. Dia ni mcm set2 Puyol la. Kental tak henggat punya. Kasi partner ngan Vidic ke ngan Ferdinand ke, Torres pun menangis je bila nak serang gol Man Utd..



Tengah gua nak sajes ambek Van der Vaart (HSV). Dia ni punye level score dah tahap striker. Mmg champion tanpa keraguan lagi. Beli tak rugi. Attacking midfielder kegemaran seisi keluarga. Tak lengkap la kalau beli attacking midfielder kalau tak beli winger kan? Silva (Valencia) gua rasa yg paling anggun sekali. Umur baru berapa tapi dia punye skill memang terbaik. Perghhh





Striker plak gua rasa yg buat Avram Grant ngan Arsene Wenger mencarut mesti Sergio Aguero (Athletico Madrid). Manager semua compare dia ni dgn Lionel Messi. Maybe Messi naik sbb World Cup pastu Aguero ni still main bwh 21. But dia ni terbaik la. Gua kalau tgk dia main pare ngan Tevez ke, Rooney ke mmg gua mengalir air mata kegembiraan ahh..



Last la gua rasa itu Van der Sar pun sudah patut duduk rumah main dgn anak2 la. Dia pun gua rasa kene kasi tukar. Tapi tolong la jgn bagi Kuszcak tu jadi main keeper. Mmg lu org akan tgh Pahang beraksi di liga EPL la nnt. Sikit2 gol, sikit2 gol. Tak mcm cilanat lagi? Igor Akinfeev (CSKA Moscow) la gua rasa yg paling sesuai skali. Kalau org tua tu (Ferguson) pikir pasal talent ngan long term replacement, mmg Akinfeev la yg paling solid. Gua berani kerat rambut la..



So sekarang ade sesiapa blh msg Ferguson apa yg gua tulis ni? Kot2 dia blh consider utk transfer window depan ke. Siapa senang? Kita jgk bile tgk Man Utd main dgn penuh berdedikasi dan konsisten every game. Ye tak?



notakaki: Man Utd kalau mlm ni tak menang ngan Lyon mmg gua mencarut trus lahhh..




4 org mencarut.:

Anonymous said...

matias fernandes mana?.
hahaha.

Anonymous said...

boring sial citer bola.
nak citer bola pegi mamak pintu blakang la!
sungguh aku tak paham kenape aku tak suke bolapenyepak!

Gaban Lazzara said...

lu mmg selalu main bola dlm boxer tu je pek. sbb tu la lu tak paham. najis muttawasittah btul la!

sevenfold said...

alah..
kalo stakat macam tu.. baek ko mintk je jadik jurulatih..
takpom.. ko bawak je pc ko tunjuk kat a.f tu. mesti man UTD amek ko jadik manager.. mesti queros letak jawatan.. hahah