Tuesday, March 18

Raja Lawak Estro




Tadi sebelum kluar, ketika gua sedang membalun nasik lemak yg sepatutnya dimkn pada waktu pagi tapi gua mkn pada waktu tgh hari, gua layan astro kat depan dgn mak gua.

Kebetulan waktu gua tgh tgk tu, mak gua tgh pasang itu cerita Raja Lawak Astro. Gua mmg tak ambek port cerita realiti ni. Gua rela tgk itu rancangan baling2 dart ataupun rancangan kanak2 kelaparan kat Somalia kat tv brape tah. Mengkerepek je semua rancangan realiti ni. Tapi tadi hati gua mcm tergerak plak nak tgk sbb mak gua kata ni grand finale.

"Mesti ganas2 diorang punya lawak ni nnt.." pikir gua sambil kunyah timun nasik lemak.

Masa gua tgk tu, peserta yg nama dia ape tah, Nabil kalau tak silap gua tgh naik pentas. Gua dpt rasa aura lawak dia ni bkn calang2 juge sbb bila dia masuk saja mak gua dah senyum2. Apa cerita?

Gua pun layan je la dia punya lawak. Tekejut juge gua. Sipi2 gua nak terbatuk ketika kunyah nasik lemak tadi. Nasib baik tak putus nafas gua. Blh tahan konsep lawak yg beliau cuba ketengahkan. Ciss..

Habis dia punya lawak, gua mekap2 lebih kurang, bubuh compact powder semua, gincu lebih kurang gua pun start moto pastu membelahkan diri gua.

Sampai tempat kerja gua jumpa sorang member gua sambil tersenyum seraya dia berkata:

"Eh, engko bila nak masuk Raja Lawak Astro? Gua tgk mamat tu pun blh menang apetah ngko. Aku yakin ngko masuk mesti tapau la dia.."


Gua senyum sumbing pastu gua blah. Sambil jalan, hati gua berkata:



"Apa gila gua nak masuk Raja Lawak Astro?"

3 org mencarut.:

Anonymous said...

eleh,padahal dah isi borang utk musim ke-3 raja lawak. mcm aku
tatau je..

Anonymous said...

kalau kau masuk aku tak gelak.
hidup aku akan menjadi seserius mungkin.

Gaban Lazzara said...

kalau gua masuk jgn "afundi keluar" gua plak.