Sunday, April 20

Berlawan dgn tandas awam..




Pada hari cuti gua yg lepas, kalendar cilanat gua pada tahun 2008 ini telah bermula. Bila gua terkenang insiden tersebut, bulu kaki gua meremang secara sekata.

Insiden ini bermula begini. Gua mcm biasa la hari cuti mana duduk rumah kan? Apa gila hari cuti duduk rumah tgk diari Akademi Fantasial kan? Gua pun mengeluarkan diri gua ke beberapa pusat membeli belah di ibu kota utk melihat2 pusat2 org ramai yg lalu lalang.

Gua pun turun ke salah sebuah pusat beli belah yg terkenal di ibu kota. Untuk pengetahuan am, walaupun gua org KL, tapi sumpah gua ckp gua ckp sebenarnya gua tak tau kat mana parking moto utk pusat beli belah ni sebenarnya. Sadis sungguh.

Selapas gua mengsekuritikan moto Hayabusa gua, gua pun bergerak masuk ke dlm. Antara tujuan lain adalah utk mencari beberapa barang keperluan peribadi gua yg gua rasa tak payah gua list sini kerna ade sesetengah golongan akan berasa gua iras2 Awal Ashaari nnt.

Gua masuk situ, gua dapati org mmg blh tahan ramai. Dari golongan kanak2, remaja, org tua, warga indon, warga emas, warga Filipina, warganegara mmg ramai. Gadis2 yg baru nak dressap stail Rihanna pun ramai. Gua jln mcm biasa lepas ikat tali kasut tadi.

Tgh syok gua jln2 sekali gua rasa semacam. Pergerakan gua ketika itu rasa tak best walaupun gua mmg hensem ketika itu. Gadis2 yg lalu lalang gua dah kurang peduli. Mata gua liar mencari satu lambang yg mmg gua perlukan pada masa kecemasan tersebut.

Gua cr tandas! Perut menunjukkan rasa tidak puas hati beliau. Apa masalah gua taktau. Sebelum keluar tadi dah balun roti canai dgn neskepe panas. Haish.

Gua kalut mencari tandas. Kalau tadi jln spt Malaysia Next Top Model, sekarang gua jln spt Rio Ferdinand kena tekel dekat bahagian ulu hati. Body contact terpaksa dilakukan utk membuka jalan kpd gua yg berada dlm keadaan cemas ni.

Sampai satu tandas gua tgk ade sign: "Kalau nak kencing atau berak, lu bayar RM2 dulu." camtu la ayat dia tapi dlm bahasa Inggeris la. Apa gila lu nak kencing kene bayar RM2? Kapitalis btul la!

Gua runner pegi cr tandas lain. Tingkat berapa tah gua dpt satu tandas. Nampak dr luar mcm kosong. Hati gua girang. Masuk saja, air muka gua bertukar. Ramai siakk..

Gua sudah melakukan kemutan peringkat ultra utk membendung objek tersebut dr keluar ketika gua tak sedar. Mmg tak hensem langsung gua time tu. Satu toilet keluar, gua masuk laju tanpa peduli org tepi.

Pehhhh. Sekali mamat tadi tak cilaka lagi la kan? Dia blh kasi tinggal dia punya goreng pisang dlm itu mangkuk tandas. Mangkuk jamban btul! Ikut hati gua nak je gua sumbat muka dia dlm mangkuk tandas tu ketika objek tu sedang terapung2 tu pastu flush 12 kali.

Gua postpon lagi hajat gua walaupun dlm hati rasa nak memberontak dan di punggung rasa nak meletup. Nafsu mencarut sedikit terbit. Gua tunggu kat luar toilet. Pastu ade satu cina masuk selamba hadap. Pastu dia keluar, objek tersebut masih ditempat yg sama. Cilaka tak flush lagi rupanya.

Toilet sebelah kosong, gua masuk terus. Gua masuk gua cek, mangkuk tandas kosong. Cun, pastu gua bukak air. Air dia mmg kuat terus? Arghhhh! Time ni gua pasrah. Gua terpaksa akur. Tiada guna gua cuba memberontak. Gua terima kenyataaan.

Selepas gua melepaskan hajat dan menyesuaikan diri dgn keadaan tandas yg seperti cilaka tersebut, gua keluar utk cuci tangan. Gua mengetap bibir menahan marah kerana tak ada pula sabun. "Ni restoran mamak ke apa ni?!!" jerit gua kuat dlm hati sambil mengkarate singki.


Gua terus keluar, masuk tandas perempuan dgn muka bengis, cuci tangan dgn sabun, lap tangan dgn tisu dan gua terus blah. Gua sempat jeling sorang dua awek dlm tu dulu..






p/s: ayat condong menunjukkan pembohongan.




12 org mencarut.:

Anonymous said...

kerna ade sesetengah golongan akan berasa gua iras2 Awal Ashaari nnt.

ni ayat yang paling nyata penipuan
aku penah dgr.

Anonymous said...

wanie ko laju je komen bab neh eh

Unknown said...

hahahaha... aku memang suka blog ko ni.. penuh penipuan!! hahaha..

Unknown said...

jimbit!
kira lu tak basuh tangan la?
tadi gua salam tangan lu penuh ngan najis la?
haram j sungguh!

amscreamo said...

penuh tipu helah lu punya citer ni...gua rasa lu lap pakai tisu tandas toilet pompuan je...baru la southern..

Gaban Lazzara said...

wanie: lu jgn downkan gua. bkn gua ckp ok? makcik cleaner situ dah ckp ckp belakang kata gua mcm tu. gua pasrah aa..

tujuh: wanie cerita berunsur lucah seram ni dia mmg suka. dasar pervert ni.

azizulhafiz: cantik sikitttttt??

phatzlan: agak2 la bai. gua dah lap la. tadi ade tahi hidung je sikit bercampur dgn tahi cicak. gua celet sikit je..

amscreamo: southern gua pada muzik saja. gua tak adaptasi pada life gua. tak keruan nnt jadinya.

Anonymous said...

wanie: tp Awal Ashaari itu mungkin la.. ko tengok la die lelame..
mesti ko nampk irasan die tu..

Ande Sikutawangsa said...

haha.
lu mmg pndai buat cerita kelakar dengan isi tersirat.

suka suka. gua suka.

Anonymous said...

tujuh : gua sentiasa mengikuti perkembangan blog dia neh. sbb gua suka gelak2.

gaban : agak ah,sape ajar aku jadi pervert? kau gak an?

tujuh : cisss,tader iras langsung walaupun pada kuku kaki..

Anonymous said...

lu lain kali kalau tak puas hati, lu berak dlm tempat flush tu. baru kebinatangan sikit prilaku. mmg cilaka pun tandas awam ni. aku rase satu hari nanti yg keluar tandas bukan org, tapi anjing, tenuk, unta, org yg jaga pintu gerbang air terjun kota tinggi tu skali kot.

lu tanak try buat taik bentuk tanda seruan ke?

Gaban Lazzara said...

tujuh: tgk? ni org yg ke sepuluh patblas ratus yg ckp ok?

johnmelawi: biasa.. penat menuntut ilmu hitam ni.

wanie: lu ckp2 ni dulu lu jgk yg tergoda lebih2 kan? gua chill je..

pek: gua teringin nak buat design taik bentuk kondo la. susah ni tapi gua takkan putus asa..

Anonymous said...

coffeeholic kena tambah caffein lagi sebab pusing dgn cerita gabaisonfire

dah lah sy berkacamata belalang:-)

hehehe

gaban cuba coffee
best...