Thursday, April 17

Main tag tag.



Gua saja je takde buat apa. Pukul 2 pagi nak buat apa lagi, rilek2 surf net sambil usha2 blog2 org la kan. Akan nak bercucuk tanam atau berjogging di sepanjang highway kot? Tgh stim2 gua usha tu, gua kene tag dgn seorang gadis blogger ni. Beliau minta nama beliau dirahsiakan kerna takut ada si pervert akan cuba mengintip hidup peribadi beliau. Gua pun setuju dan rela.

Atas dasar matrokrasi, gua pun setuju dgn idea beliau yg gua rasa bernas ala2 beras jenama Bernas. Dlm tag tu, dia suruh gua listdown
5 bende yg gua akan buat kalau time gua tgh heartbroken. Caishhhh.. gua sedikit goyang utk menjawab soalan tag beliau. Ini blh mendatangkan cakap cakap belakang nnt bila gua jawab dgn penuh jujur dan bertatasusila. Tapi memandangkan gua jejaka contoh yg sesuai dibuat calon menantu, gua jawab juga dgn pasrah. Cis..

Ok, kalau la gua tgh heartbroken, 5 benda yg gua akan buat adelah:

1. Gua mesti akan pasang lagu yg cam, errrmmm, urrrrrr, errrmmm.. jiwang kot? Jiwang tak jiwang sgt la kan? Gua suka dgr lagu cam Finch ke, Dygta ke, Secondhand Serenade ke, Micheal Learns To Rock ke camtu la. Hah apehal? Nak kata lu org kental la tak layan semua tu? Isap kott!!

2. Gua akan baring2 pastu mesti flashback blk time gua bersama si dia. Memori tu mesti dtg punye time2 lu tgh kritikal camni.

3. Surat, kad, gifts, notes etc yg si dia berikan tu gua akan keluar blk dr kotak pastu baca2 blk. Walaupun benda tu mcm sadis tapi most of us akan buat. Pastu gua masuk blk dlm kotak, gua salotip, gam dgn gam UHU, balut guna surat khabar dan simpan dlm peti besi.

4. Lepak tempat2 yg busy supaya gua lupa kejap bende2 yg dah jadi kat gua ni. Kekadang tu bila mood Sweet Charity tu dah dtg, gua pegi jgk tempat2 yg gua dgn dia penah lepak dulu.

5. Dan last, ni gua tak tipu. Time ni la br gua rasa cam insaf sikit. Ni insaf bkn cam restoran Insaf tu bai. Ni insaf btul2 punya. (ye ke?) Gua akan cuba cukupkan solat. Mintak dikuatkan semangat dan diberi pengganti baru yg baik dan dpt gua lupakan dia. Gua jgk doakan dia semoga kalau betul ni la keputusan yg dia ambil, jgn la dia menyesal di hari depan nnt.



Haish. Kenapa la lu tag gua suruh buat benda ni. Lu tgh heartbroken kah? Chill sista. Jgn isap rokok maupun dadah. Isap sisha gua blh consider. Isap kemaluan, mak bapak benci ok?

So sekarang sampai tugas gua utk tag lagi 5 org utk jwb ini soalan. Calon2nya adalah:

1. amscreamo
2. jiwakosonghatiputih
3. elysiafield
4. cikofa
5. akusukamengarut



6 org mencarut.:

amscreamo said...

jimbit aloyai ko ni...

Anonymous said...

nges nges nges ;>
saya tersenarai?
baiklah

Ande Sikutawangsa said...

lu punya tag sudah tersebar satu dunia la.

macam itu surat berangkai juga kata jiran depan rumah sebelah aku.

haha.

Unknown said...

di sebabkan ko, aku dah mula dengar lagu-lagu beirama inang nyayian acik spin...

Anonymous said...

lu dgr azan baru nak tidur.

Gaban Lazzara said...

amscreamo: ahahaha

coffeeholic: mekasih!

johnmelawi: gua mmg penyebar porak peranda. lu jgn buat2 pengsan.

azizulhafiz: dgr bai. selain rempit kalau kita tak dgr, sapa lagi nak dgr? buruh warga Nepal?

pek: kita, kita baru nak tidur. lu jgn nak lari setempat..