Tuesday, April 15

Weekly entry. Musibat 2: Peja




Minggu ni gua tersasar dari dateline. Mungkin sbb jadual yg pack dan juga meeting2 yg merata terpaksa dipenuhi membuatkan gua tiada masa. Aktiviti2 anti sosial lain juga memaksa gua utk tidak cukup tidur dan sering memigrainkan buah pinggang gua.

Ok, minggu ni testis gua rasa mcm nak mereview satu musibat ni. Beliau menang undian penonton dirumah dan gua memilih beliau dr seorang musibat ni. Takpe, minggu depan gua review itu musibat pulak. Gua br je lepak itu hari bersama lagi 2 org musibat ni utk menonton perlawanan Assenal vs. Man Utd yg kita semua tak perlu diperkatakan, Man Utd akan menang dgn penuh style dan suwittt.

Gua kenalkan seorang member gua yg berasal dr pantai barat sumatera, Peja atau nama org putih dia Tujuh. Sesiapa yg buang tebiat atau mengalami sawan baba nak berkenalan dgn beliau blh la masuk myspace beliau lepas ni.




Gua kenal dgn dia ni masa zaman jahilliah dulu main itu Mirc. Gila lu ceting sampai 7 jam apa cerita? Lama jugak la gua kenal dia ni. Sampai sekarang pun gua kamcing stail hancing lagi dgn dia. Seorang yg fasih mencarut dlm bahasa Terengganu. Dia ada jgk ajar gua cara mencarut tu tapi agak susah gua nak praktikkan.


Sangat kuat merokok. Sebelum tido rokok, bgn tido rokok, berak rokok, lepas mkn rokok, korek telinga rokok, ikat tali kasut rokok. Gua rasa kalau gua bubuh rokok basah dlm kotak rokok dia sumpah dia tak perasan. Selamba hadap je dia sedut.. Fanatik dgn jenama Nike walaupun beliau hanya mempunyai seluar traksuit Nike satu je. Tu pun dpt masa masuk larian merentas desa masa kat kampung dulu. Sekarang berkecimpung dgn arena kasut Nike. Bercita2 nak memotong gua dlm acara siapa koleksi kasut paling byk. Mmg lu isap kemaluan bergilir2 dulu la bai nak potong gua kan?

Main game pun hebat jgk dia ni. Bende2 merepek gua taktau la tapi dia mmg hebat. Akibat hasutan gua, sekarang dia jadi pemain Football Manager 2008 yg tegar. Gua dulu yg dianggap sbg Godfather Of FM pun sudah mula cuba meninggalkan aktiviti tersebut, tapi beliau masih tidak nampak tanda2 tersebut. (3 tahun bai br gua blh tinggal game puaka ni?) Beliau sanggup tidak mkn, mandi hadas, tido asalkan dpt main game. Gua rasa kalau tahi nak terkeluar blh sedut blk time main game tu, gua rasa dia dah buat dah..

Tapi gua agak gusar dgn profesion dia ni. Selain dr pemain game dan penghisap rokok tegar, beliau masih belum mempunyai pekerjaan tetap. Bercita2 utk keluar Proton Juara convert jadi Perdana hujung tahun ni tapi masih belum ada hasil. Tapi gua yakin kalau ada usaha, rezeki tu kat mana2. Ye tak? Jadi pengedar dvd lucah pun ok jugak beb?

Satu perangai dia ni yg gua berbulu, bkn gua je la, member2 yg lain paling bengkek ialah pantang nak lepak mesti nak sakit kepala la, demam la, cr panadol la. Adui, berbulu je betis gua. Ade ke patut tgh chill2 lepak Putrajaya, tetibe tanye: "
Gaban, lu ada panadol tak?" Apa gila gua nak lepak Putrajaya bwk panadol? Ingat gua mat gian ke? (Badan je sama..) Nasib baik pada waktu kritikal tu ade sorang musibat ni ade stok panadol dlm kereta dia. Ni gua pelik jugak, apehal ade sikat ngan panadol dlm dashboard dia ni?

"
Nampak sgt cuba nak memperdaya gadis yg tumpang kereta dia ni.." getus hati gua dgn penuh syakwasangka..

Kesimpulan dia, walaupun perangai dia camni, tapi dia adalah member baik gua. Time gua tgh down stok2 nak Suicide Notes and Beautiful Kisses dulu, dia la byk support gua. Time gua buat keje2 gila dulu, dia jgk yg temankan gua. Time gua punye playlist stok penuh dgn lagu berunsur RnB dulu, dia la sanggup tahan telinga dengar lagu tu semua. Berhujan berpanas dgn gua. Dia jgk la yg byk nasihat gua supaya buat decision yg betul dlm choose life partner dulu. Beb, gua kenang jasa lu tu sampai mati beb. Sumpah gua ckp..

Beliau juga Man Utd fans spt gua. Gua perasan la, bebudak Man Utd ni semua hensem2, gua pun tak sangka ni suratan atau kebetulan?




16 org mencarut.:

Anonymous said...

peja mangsa seterusnya,tapi entri ni sgt menyentuh hati nak nak part bila dah nak abeh. hehehehe..

*teringat kenangan mengenali peja pertama kali di abc.. sgt lah pendiam.. skarang!!!!!! cehhh..
aku digelarnya GEMOK tanpa segan silu.. hehehhehe..

Unknown said...

kau bukan pegi putrajaya naik keta pek ke?
maknenye kau tgh sosek sosek pasal keta pek ade panadol la tu?
ark ark ark~

amscreamo said...

bile ko nak review alex ferguson lak?

amer zaman said...

salam singgah.hd

-the elystone. said...

oke.
bab bwh skali,
aku rasa menjengkelkan oke.

pak MU.hahahaha.
daripada (freelance-)



*gelak meludah ludah.

Anonymous said...

takper takper..
tunggu.. kite lihat sape yg kene..
wanie : aku pendaim eh? haha

Anonymous said...

peja : pendaim benda? kau ingat cokelat daim ke?

ye peja,sgt diam masa first time jumpa. konon kau cam malu2 beruang ah time tu. hek,taleh blah.. hehe

Unknown said...

wahlau wei...
best siak ceklat daim..
siot la lu wanie...
lama seyh tak makan...

Gaban Lazzara said...

wanie: ingat tragedi mencari parking di bb. yg tu lagi ngeri.

phatzlan: eh manade? nampak, dia mana ada komen sini. dia tak terasa la tu.

amscreamo: gua nak review Azman Jantan la. dia ada lagi ke aaa?

amerzaman: salam maal hijrah.

Gaban Lazzara said...

elystone: tgk sendiri mamat kat dlm rumah lu tu. tak kachak lagi tu?

peja: pendaim menda? keje nak mencarut dlm bahasa terengganu je.

wanie: malu isap!

phatzlan: lu kalau sebut pasal mkn mesti terangsang. dasar nasi goreng u.s.a btul..

Anonymous said...

ape kes...
tp peristiwa parking tu aku tak bleh nak luper..
ingat jer mesti gelak seko seko macam setan..

wanie : aku bukan malu beruang.. tp sopan dan penuh tatasusila.. padndangan pertama adalah sangat penting utk kite bertemu dengan orang baru.. hhahahaha

Anonymous said...

gaban : wahahahahahha sumpah peristiwa parking sg wang tu mmg mcm haram kelakar dia. sblom sg wang lagi dia dah buat perangai. pasal gen 2.. wahahahahhhaahhahahah

peja : ye pandangan pertama mmg penting dan patutnya dibawa hingga ke jutaan pandangan,tapi kau lek je lepas pandangan keempat dah berperangai. hehe

Anonymous said...

ahahahahahah peja peja... romentik juga peja ni. patutlah chomb ingat gadis.

penadol tu utk kecemasan la setan. dgr lagu jerit2 tiba2 pening ke mane lu tau? sikat tu gua tak tau mcmane boleh ade dlm tu. mungkin satu sabotaj dari pihak lawan. ker lu yg letak?


*lama gua tak masuk sini. kebizian tahap bulu ari-ari mematikan hajat utk kemari. skrg gua takde shooting tgh rehat2 dlm bilik hotel sambil tgu waktu tidur. harap2 berjaya utk tidur selanjutnya.

Anonymous said...

PEK : gua igt gadis coz lu ckp ade piza kat rmh gaban la...

seb bek peja laki..kalo pompuan mmg gua usya je pusat lu peja...

Anonymous said...

pek : peja = piza??
ko ingat aku pizza yg letak cis kat tepi tu ker? aku memang romantik abes.. tu gaban tergoda ngan aku. hahaha.. alahai pek sudah gelabah. mesti sikat itu kepunyaan dya kan pek. kiteorng bkan tatau pek. haha

Gaban Lazzara said...

peja: sopan? isap kott!

wanie: dia mmg suka buat lawak berkonsep begitu. tu yg gua cenderung utk gugurkan gigi dia tu..

pek: bagus la kalau lu kearah kebaikan pek. gua sangkal blk la pandangan gua yg mengatakan lu huduh dan berperangai spt binatang tempohari.. sikat tu gua taktau. lu sikat bulu kaki sendiri barangkali?

chomb: lu tak dpt bezakan nama laki ke pompuan ke? nafsu kijang la lu ni.

peja: apehal lu nak sebut nama beliau?! ni dah kira melanggar hak asasi manusia ni..