Friday, May 16

Rock kapak forever.



Mood gua sekarang ni asyik nak layan rock kapak je. Mungkin akibat dipengaruhi oleh sorang member gua yg haritu karaoke dia bwk list rock kapak kan. Gua nyata tersedar dan cuba mengikuti semula peraliran muzik yg kita dgr dulu dulu.

Lately ni mp3 player gua dihiasi dgn nama nama yg pelik dan mmg mewujudkan kata kata belakang bila diketahui org ramai nnt. Mampus gua peduli?! Ni antara lagu lagu yg sering gua dengari sekarang ni:

  • Sejati - Bila Bunga Dipetik Orang (lagu ni paling champion..)
  • May - Sketsa Sebuah Cinta
  • Aris Ariwatan - Cinta Tak Kenal Siapa
  • Bumi Putera Rockers - Harum Subur Di Hati (peehhhh..)
  • Exists - Dirantai Digelangi Rindu
  • Febians - Demi Cinta Ini
  • Flybaits - Mengapa Perpisahan Yang Kau Pinta
  • Handy Black - Kau Yang Bernama Seri
  • Iklim - Bunga Emas
  • Leon - Bila Bunga Dilaman Orang
  • Laksamana - Bunga Larangan
  • Massa - Patahnya Sayap Malam
  • Melissa - Cinta Untuk Nabila
dan beberapa ketul band lagi yg nama dia kalau gua listkan pasti ketua kampung lu orang tersedak bila dengar. Telinga gua berehat sebentar dr mendengar konsep konsep muzik yg kebanyakkan ibu bapa tak galakkan anak anak mereka dgr spt Dillinger Escape Plan, Converge, Underoath, Caliban, Avenged, FATA dan lain lain jenama lagi.

Nak ckp lu kental la tak layan rock kapak? Isap kott la! Ni br la true rocker dgr balik lagu lagu camni. Tak kapitalis la kalau dgr core je kan..

Gua ingat nak compose lagu stail rock kapak la. Antara tajuk yg gua rasa pasti hits spt Ku Dihalaman Jamban takpun Mengintai Alat Sulitmu. Pastu tune sedap sedap, keluar radio pastu masuk Muzik Muzik. Komfem gua blh menang Juara Lagu. "Gua yakin!!" tempik gua spt org separa gila.



notarockapak:
  1. Gua usha usha blk, apehal tah band band ni suka sgt pakai lagu title Bunga Bunga ni. Bunga Citra Lestari btul laa..
  2. Walaupun tak dgr tak dgr tadi core semua, terselit jugak dlm playlist tu satu album In Flames yg baru. Solid siall..
  3. Sambil tulis ni gua tgh dgr Sejati - Bila Bunga Dipetik Orang, minum jus mango sambil bermesej mesej. Heh..
  4. Cpu gua bunyi dia mcm motorbot 300 khpb (amende ni?) kuasa kuda punya. Turbo habis!




4 org mencarut.:

Anonymous said...

mmg layan... bunga angkasa mmg layan.
hampir2 lupa berzikir aku dibuatnya...

Gaban Lazzara said...

Big L: tu la. bibir2 gua xsudah2 bersiul lagu tersebut. sampai naik kering bibir dibuatnya..

Anonymous said...

bunga cakerawala ader tak ?

Aku A-Z-Z-U said...

naper xmasukkan sekali "samudera - salam sejahtera"? best douh.