Tuesday, June 10

"Kau tgk bola tu esok tak payah kerja.." mak gua.



Hah, Euro dah start. Apa crita tido awal kau? Tak tekno langsung kul 12 dah tido. Pak gad sekolah rendah pun chill je isap rokok Gudang Garam sambil tgk Euro kau dah berbungkus dlm selimut? Chaihhhhhh..

Gua tahun ni gua up Spain. Kenapa Spain dan bukan Austria maupun Greece? Apa gila sokong Greece kan? Member gua tak cilaka konfiden sokong Nepal. Gua rasa cam tergugat juga dgn stail lawak beliau dgn air muka serius tu. Rasa nak praktikkan sepakan loncat ke tengkuk je gua time tu..

Goalkeepers: Iker Casillas (Real Madrid), Pepe Reina (Liverpool), Santiago Canizares (Valencia)

Defenders: Joan Capdevila (Deportivo La Coruna), Carles Puyol (Barcelona), Michel Salgado, Sergio Ramos (both Real Madrid), Carlos Marchena (Valencia), Asier Del Horno (Chelsea), Antonio Lopez, Pablo Ibanez (both Atletico Madrid), Juanito (Real Betis), Javi Venta (Villarreal)

Midfielders: David Albelda, Ruben Baraja (both Valencia), Luis Garcia, Xabi Alonso (both Liverpool), Joaquin (Real Betis), Cesc Fabregas (Arsenal), Andres Iniesta, Xavi (both Barcelona), Marcos Senna (Villarreal).

Forwards: Jose Antonio Reyes (Arsenal), Fernando Morientes (Liverpool), David Villa (Valencia), Fernando Torres (Atletico Madrid), Raul (Real Madrid)




Ha, kenapa Spain? Gua rasa Spain tahun ni ada kualiti player yg dengan selamba teteknya merangkul kejuaraan pada tahun ni. Walaupun tiada lagi muka muka lama spt Raul, Xabi Alonso, Asier Del Horno tapi gua tetap yakin dgn barisan yg form semalam membelasah Russia tu mmg cukup hebat untuk redah Euro kali ni.

Tiap tiap mlm mak gua akan mengsound gua utk kunci jam utk bangun esok. Kot kot gua buat ekspres rakyat terus bangun kul 3 ke 4 ke pulak kan? Gua juga sering ke tempat kerja dgn muka spt buruh Indon kerana pengabungan mata lebam dan rambut tidak terurus yg amat ketara. Hanya bau wangi dan baju yg bergosok saja yg mampu mengaburi pandangan masyarakat utk melihat gua sbg seorang yg masih waras.

Hah, mlm ni apa cerita? Jom la berjaga. Sari dua lagi kene pecat la kau sbb pegi kerja mcm mayat hidup je.. Moh leeeeeeeeee..







sumber sumber daripada: [link]




4 org mencarut.:

Anonymous said...

Lepas ni fanatik2 bola dari german, nepal, spain, bangladesh, austria & greece jengok blog lu. (menyesal buat kali kedua)
Tapi kalau dorang pakai online translator...mesti kau kene maki. Lagi2 kalau dorang translate ayat ni :

Gua rasa Spain tahun ni ada kualiti player yg dengan selamba teteknya merangkul kejuaraan pada tahun ni.

Cave taste spain year.....breast achieve champion this year.

Anonymous said...

baraja,morientes,casillas,mmg babi nyer hot.

tapi aku tetap mencintai mansiz..

Rmywvs said...

bola sebijik pun nak dikejar-kejar. tak paham aku.

pek! ko paham ke?

Gaban Lazzara said...

dipz: susah2 je translate. tolong trenslate kan ayat tu ke bahasa bajau blh x dipz?

wanie: ni apekejaddah lu wanie mansiz ni? pemain negara Tehran ke ape ni?

kiah: lu jgn pancing pek. kang kalau dia dah berlari2 bogel tepi pantai tanda protes lu bertanggungjawab..