Sunday, July 27

My days start at 7 am. Aiseywaaaaaaahhhh..



Spt judul diatas, dlm bahasa Melayunya bermaksud "Hari gua bermula pada pukul 7 pagi." Jgn paksa gua terjemah kepada bahasa Mongolia ataupun bahasa pasar..

Hari hari gua adalah sgt bohsan sekarang. Semenjak menjawat jawatan sbg budak sekolah ni, gua terpaksa menyesuaikan diri semula di alam bangun pagi-pagi pegi mandi (mcm dulu tak mandi je..), pegi sekolah, baca buku, buat keje sekolah dan sebagainya cilanat lain yg gua berbulu nak list kat sini. Gua list pun bkn dpt elaun ataupun nombo talipon gadis.

Jiwa gua meronta ronta setiap pagi nak bgn pegi sekolah. Secara purata, setiap pagi gua akan snooze alarm hensep gua sebanyak 4 kali sebelum bgn dgn separa sungguh sungguh utk ke bilik air. Di bilik air gua berkira kira utk mandi ataupun blk sekolah kang br mandi disebabkan water heater gua sekarang dlm kondisi yg tak stabil. (sekali mandi air panas mcm neraka. Bahaya beb..)

Mood gua dah tak blh seiring utk melihat gadis gadis genit berbaju kurung lalu pintu utama sekolah gua. Walaupun mereka gemar menjeling jeling gua sambil buat sign mintak no talifon tapi ternyata gua terpaksa menghampakan mereka. Kalau dulu gua cenderung utk usha usha sambil bersiul lembut, tapi kini sekarang muka gua lebih menjurus ke arah pegi pastu blk cpt cpt sambung tido.

Pengupdatetan blog gua pun dlm keadaan tidak konsisten kerna bebanan kerja sekolah yg diberikan. Rambut gua dulu yg terpaksa gua korbankan. Menitis air mata gua beb. Gua korbankan teruna gua pun tak menitis air mata mcm ni lu tau tak??? Arghhhhhhhhhh!!!

Aih sudah la. Gua br teringat latihan kira-kira yg Cikgu Latifah berikan blm gua siapkan. Sifir 8 pun masih gua tergagap gagap lagi. Esok ade ujian PAFA kalau tak siap gua, kene mandi wajib dulu la nampak gayanya gua mlm ni...

Hah, siapa yg rajin blh tolong gosokkan baju sekolah gua tak mlm ni? Nnt cukup bulan gua belanja mee kari, sudu lebih. OK?




3 org mencarut.:

adorable chacha said...

seyes ke gaban u jadi dak skola smule neh?ai ragu2

Anonymous said...

Gua korbankan teruna gua pun tak menitis air mata mcm ni lu tau tak??? <-- dah sah sah jalang..

Nnt cukup bulan gua belanja mee kari <-- mee kari gua ngan kiky mana??????????

Gaban Lazzara said...

ecah: gunakan tampa was-was.

wanie: saje je nak mengkantoikan gua..