Tuesday, August 5

Balik rumah badan lunyai, baju basah tapi tidur malam muka senyum. Apa ceritaaaa?



Hari Sabtu yg lepas dendam gua yg terbuku sejak 2 bln lepas akhirnya terlunas. Napsu gua yg dulu gua tahan dan gua bendung dari terlepas hari tu mmg tak dpt dikawal lagi. Blm tentu Sharifah Amani pegang tangan gua, gua blh tenteram lagi..

Tanggal 02.08.08 bersamaan hari Sabtu yg lepas, gua spt biasa menghadirkan diri gua ke parti buih yg berlangsung di MCPA. Kali ni bkn calang calang. Bkn budak budak Chiong Hwa dtg berkawad takpun main sarkis kat situ. Ni CALIBAN beb.

Event sepatutnya start kul 1 tapi biasa la. Sepanjang arena penggiggan (amende ni?) gua, hanye 2 ke 3 kali je gua pegi gig start on time. Yg lain semua tersasar mcm kimeks. Yg ni pun tak terlepas, sekali pukul 4.40 br la 1st band terhegeh hegeh nak tune gitar. Tapi pasal CALIBAN punye pasal, gua sanggup. Start kul 7 pun gua sanggup tunggu. Tapi jgn tanya pasal apa pasu bunga kat depan tu pecah 8..

Time tunggu tu sekali budak-budak (main nak budak-budak je gua sebut..) CALIBAN ni turun. Pegi makan gua rasa sbb gua tengok muka sekor sekor dah mcm kebuluran je. Time tu gua tergamam, diorang lalu depan mata beb? Nak menjerit suara tak terkeluar. Kentut pun blm tentu gua blh lepas time tu. Tupp sekajap saja mereka sudah menghilangkan diri dari pemandangan mata gua ini. Gua frust tapi masih steady.

Gua naik tgk band Revenge tgh perform. Rock kapak zaman-zaman sekarang ni?? Blh? Tapi mmg layan band ni (jgn pandang muka vox dia..). Dia punya goreng gitar mmg hangit! Iras-iras Synster Gates gua rasa. KOTM gua tak sempat tgk sbb diorang perform 1st. Pas Revenge ada Elegy ngan satu band lagi ni. Pastu gua membuat keputusan utk turun minum sbb si musibat ni nak mkn la nak berak la.. Oh, gua pegi gig haritu dgn Wanie. Kiteorang berduet saja walaupun sepatutnya gua bergerak secara solo.

Time kat bawah gua lepak lepak utk bagi peluang paru paru gua utk berkembang besar sikit sedut udara. Dlm tu gua rasa paru paru gua tersepit. 15 minit lepak pastu kiteorang ingat nak pegi mkn. Tgh jalan tetiba musibat ni kata patah balik. Gua kaget. Apekejaddah nak patah blk? Nak terberak sgt ke sampai taik dah nak terkeluar?

Rupa rupanya ada satu van masuk. Dan dlm tu penuh dgn budak budak CALIBAN ni. Pehhh.. gua terus menjadi girang. Turun van si musibat dgn membabi buta mintak tangkap gamba. Dlm separa segan gua pun join the club. TERBAIKKKKKKKK!! Tu je yg gua mampu ckp. Band ni mmg sempoi dan gempak. Even dia rockstar gila, tapi dgn fans mmg humble habis. Gua respek. Kalau ade duit lebih, gua sendiri akan bwk diorang turun Malaysia lagi main kat depan rumah gua. Gua siap buat bbq biawak lagi utk pengunjung. Entrance gua turun sikit RM55 je.







Lepas tangkap gamba gua gigil. Cilaka!! Badan gua berpeluh dingin. Nak mencarut pun sebut dah tak laju mcm biasa.. Kalau dlm hutan mmg gua dah jerit tapi gua cover line memikirkan tanggapan masyarakat kelak. Kalau tangkap gamba dgn Noh Hujan maupun Salleh Yaacob gua tak excited mcm ni beb tapi ni CALIBAN ni. Gua ulang mampus lu org suka ke tak, NI CALIBAN NIIIII!!!! Time lepak mkn gua cenderung utk bersembang pasal CALIBAN. Gua nyaris nyaris bagi budak sebelah tu tgk gamba gua tangkap tadi. Seronok punya pasal. Mcm nak kene lempang..

Masuk dlm gua buat muka cool. Kalau diorang terkinja kinja tgk CALIBAN, gua dgn selamba dah siap tangkap gamba lagi. Apa ada hal??

Masuk dlm gua layan Myproof. Kalau korang ada baca entry gua awal-awal dulu, gua ade list band ni sbg band yg gua nak tgk lagi perform kat Malaysia dan cita-cita gua tercapai. Mmg tak mengecewakan. Budak-budak Jepun ni muka mmg mcm SRP tak pas tapi dia punya perform? Gua mencarut tak sudah-sudah time diorang perform. Gempak!!! Tiungggg tiungggg tiungggg..

Lepas Myproof, Malaysia's represent: RESTRAINT! Our local band yg fight with CALIBAN. Spt biasa, moshpit mmg mcm nak runtuh. Kalau ada kucing tengah tengah moshpit tu gua rasa terus jadi air mata kucing terus..

Masa yg ditunggu tunggu sampai. Pas diorang setup diorang punye set, check apa-apa yg patut diorang start. Majlis dimulakan dgn intro dr lagu The Awakening dr album dgn judul sama. Time ni gua dah rasa semacam. Bulu roma meremang tak tentu pasal. Gua hampir hampir histeria. Time ni Wanie ke mana, gua kemana, awek yg depan gua ni habis gua rodok, budak kiri gua gua siku kepala dia. Gua hilang kawalan beb. Tuppp diorang keluar. Pehhhhh.. diorang pakai uniform diorang semua pakai baju shirt or kemeja putih ade kesan kesan darah. Mmg gempak habis!!

Gua ade rekod diorang punye show haritu. Nnt gua upload. Tapi overall, gig kalini mmg berbaloi. Gua dah tak peduli time gig tu berapa ratus puluh ribu kali kaki gua kene pijak (lu ingat lawak pijak pijak ke nak pijak kaki gua?), tangan gua naik kecut sbb bepeluh mcm jogging sepanjang highway Karak, tunggu lama mcm cilaka dan sebagainya. Tapi bila gua tgk aksi Andreas Dorner, Marc Gortz, Patrick Grun, Marco Schaller ngan Dennis Schmidt, gua terus terkedu. Balik rumah mak gua tanye gua pegi jogging ke badan peluh mcm beruang. Gua takde cite banyak tunjuk gamba terus. Rilek je mak gua jawab: "Ni siapa member kau ni? Tatoo byk sgt ni.."


Mak gua tak paham semua ni..











notapeluh: Ade awek depan gua ni terkinja kinja time Myproof perform pastu pengsan. Dah la gedik nasib baik gua tak pijak perut dia tadi. Cis.. Lagi satu, siapa kata gamba atas pakai photoshop meh gua jentik testis dia. Kimeks!




10 org mencarut.:

Unknown said...

amik gambar ngan caliban tapi buat peace? sorang lagi buat sign loser, ape kejaddahnye...

Anonymous said...

hahahaha..
gua baru nak kata gamba photoshop..dan gua takdek testis.. :p
ah yek.. kao bergamba dgn CALIBAN okay.. mcm begamba ngan makwe.. peace2.. ngiahahahaha..
ape2 pon.. majulah jogging utk kesihatan warga setempat

Anonymous said...

uuhh... nmpk cam best je..
rambut baru kamu tuh.....

Anonymous said...

wanie : org boleh kata nak photoshop ke apa ke. kita yang ada kat sana je tau camne rasa dia..

babi saja nak buat aku terketar2..
gelak halus2.. cbai..excited bodoh!!

Anonymous said...

nasib baik gua tak minat caliban.
so tak jeles sgtla....









*grr grr! delete entry ni skang!

bungaditepijalan said...

caliban tue ape weh.
ahahhaa.gila tatau aku nih.
aku penah dgr taliban jek.
hauauahuahuaa

Gaban Lazzara said...

phatzlan: gua kaget beb. nasib baik gua tak pengsan mulut berbuih je..

as3: takde makna photoshop. gua tak main teknik keji ok?

fbi: cilakak! mcm budak baru nak amek SRP je. mampus pasni gua tak potong rambut dah.. dgn bulu ketiak pun gua malas nak potong.

wanie: gua tau. lu bawak bertendang (sepatitnya bawak bertenang..)

pek: lu tunggu la Sigur Ros ke, Abon ke perform nnt lu pegi..

Gaban Lazzara said...

angie: dia ade iras2 taliban la. taliban pakai senapang tapi diorang pakai lestik je..

little e=two said...

haha.i tak sempat amek pix ngan diorg pun that day
hampeh je

i tak saw u pun that day
i saw ur baju je
;p

amscreamo said...

mmg rugi sape yg pegi dowh...