Thursday, August 21

Hari ni..



Harini hari Khamis bersamaan 21hb Ogos 2008. Arini satu hari suntuk hujan je kat tempat gua ni. Gua taktau la kat tempat lain tapi kalau gua tak silap dr pukul 7.30 pagi sampai la pukul 4 ptg hujan tu. Terbaik plak dia turun time gua tgh cuti ni jadi mmg gua tak sia-siakan masa yg paling berharga ni utk layan tido yg paling syahdu skali. Syahdu tak syahdu sgt pukul 12 je mesti mata gua dah nak terbukak secara auto.

Gua br je lepas mkn time gua post entry ni. Arini mak gua puasa jadi gua pun join dia puasa jgk (terpaksa sbb takde mende nak mkn..) tapi gua buka awal skit. Juadah gua "berbuka" harini adalah nasik lemak kukus dgn ayam berempah disamping nasik tambah. Minum plak laici ais plak kan? Pehhhh.. time ni kalau lu nak menitiskan air mata akibat penangan nasik lemak tu gua benarkan..

Sedar tak sedar, minggu depan kita dah mula nak berpuasa. Mak gua dah puasa berapa lama gua tak tau sepanjang bulan ni. Puasa sunat katanya. Gua pun dah train perut gua ni utk menahan kelaparan yg bakal tiba minggu depan ni dan so far gua masih chill lagi walau kadang-kadang kelaparan tu mencabar gua mcm nak lempang org.

Kepada sesiapa yg masih belum ganti puasa tahun lepas tu, ha menggelupur la kau nak ganti minggu depan. Ganti jgn tak ganti wey! Oh, dikesempatan ni, gua nak ucapkan takziah kepada rakan gua: Iqtaquffie atas pemergian ibu beliau ke rahmatullah pada pagi ni. Gua pun dpt tau dr kawan-kawan msg hensep gua pepagi tadi. Memula kelat jgk mata gua nak baca msg pagi-pagi ni tapi bila gua baca je terus mata gua segar. Khabar mengatakan ibu beliau meninggal kerana penyakit strok. Gua mmg tau penyakit ni sbb mak gua sendiri mmg kena penyakit ni. Jadi gua paham camna rasa member gua ni.

Gua harap member gua ni tabah la menghadapi bulan puasa yg akan tiba dan ditambah sedih lagi sbb Majlis Konvokesyen kiteorg Sabtu ni. Memang terasa la kalau salah seorang daripada org tua kita tiada dlm majlis mcm tu. Kepada pembaca-pembaca blog gua, kita sedekahkan Al-Fatihah kepada arwah pada mlm Jumaat ni dgn harapan roh arwah akan ditempatkan digolongan orang orang yg beriman.

Amin.




0 org mencarut.: