Wednesday, October 1

Raya pertama je gua dah penat mengalahkan suri rumah sepenuh masa.

Harini 1st day raya, gua bangun awal gile mcm nak pegi sekolah. Pukul 7.15 je alarm hensep Soni Eriksen gua ni dah terjerit-jerit bangunkan gua. Kalau ikutkan napsu gua yg berat kearah sambung tido sampai pukul 2 tu, mmg gua hempas je hensep tersebut ke dinding. Tapi memikirkan harini hari raya dan hensep tu kalau nak beli blk harga dia gaji sebulan, gua batalkan niat keji gua tersebut. Mlm tadi cantikkkk plak hujan turun kan? Mmg terbaik dr ladang la. Tapi gua taktau gua ade minum berapa gelen punya neskepe, mata gua segar je la plak. Akibat drpd tragedi tersebut, gua blh layan UCL mlm tadi Man Utd vs. AaB sampai subuh.

Gua mandi kolah pukul 7.30 pagi. Sejuk dia mmg mengancam. Sampai ke gusi sejuk dia menusuk. Gua langsung bertekad utk menjadikan mandi tadi sebagai mandi pagi terakhir gua. Mengenakan baju melayu berwarna maroon dgn kain sarung yg sedondon (aiseywahhhh..) lantas gua menuju ke masjid dgn penuh keberkatan. (Gua mmg tak into beli baju melayu satu sut. Gua beli baju je, seluar gua redah jeans ke khakis sajoss..)

Abis solat dlm pukul 10 mcm tu, gua blk utk mkn mkn. Kakak gua tak sampai lagi, gua jadi berang kerana gua lapar. Gua tgk mak gua pun tak mkn lagi. Jadi gua menggunakan kemahiran membuat air gua utk membancuh sekole neskepe kaw utk dijamah bersama kerepek. Ketupat rendang sume ade tapi gua terlalu malas utk hidang. Skejap pastu abang gua sampai. Dia ngan wife dia ambek tender utk masuk kuih, potong ketupat, goreng ikan, kacau dodol, bakar sampah, bancuh oren, kupas bawang kat dapur tu.

Dari pukul 10 sampai la pukul 2 sedara-mara gua dtg beraya. Kuih abis gua refill, air abis gua refill, lemang abis gua refill. Eh, gua potong baru.. Dekat pukul 4 br la rumah gua sunyi. Penat dia mmg champion. Abang gua dah terbaring depan tv dgn wife ngan anak-anak dia. Gua terus tutup pintu depan. Konon-konon takde org dlm rumah, semua keluar beraya. Biasa la teknik licik, kang ade budak-budak dtg beraya plak. Gua pulak ambek kesempatan bantai tido sampai pukul 6.

Mlm gua chill rumah je. Lepak depan tv minum sirap sambil belasah kuih raya. Cerita pulak semua mcm harem. Apekejaddah mlm raya pertama tv pasang cerita Nana Tanjung? Waddefish? Amsterdamn btul laaa... Gua tukar-tukar chenel, gua jumpe Batman Begin. Mmg terbaik. Malam raya pertama gua layan Batman plak.

Raya tahun ni gua rasa biasa je. Takde pape yg ekstra. Gua sambut dgn sederhana. Duit raya pun dpt berapa ringgit je. Lepas la topap nnt. Kepada sesiapa nak raya rumah gua tu, mai la cpt. Jgn tanya pasal apa kalau gua hidang meggi je kalau dah dtg minggu depan.. Gamba raya nnt kalau rajin gua aplot.



3 org mencarut.:

Anonymous said...

gaban, mao datang rumah kamu slasa nie bole?

bungaditepijalan said...

duet raya utk aku?
mane?

said...

slamat hari raye!!

wah!!awal nye abes semayang raye..kol 9 dah abes?
hang pi masjid mane?