Friday, October 31

Tiap-tiap hari ketiak berlendir.

Fried noodle, Jakarta, Indonesia[ gambar sekadar hiasan gedik ]

Angker tak tajuk entry gua ni? Ha, tak lalu kau nak jamah mee goreng tu? Padan muka!

Skang ni gua rasa dah sampai turn musim panas dekat KL ni. Panas dia mmg champion. Lu kalau letak pipi kat jalan tar mmg facial massage la. Time panas ni baru la gua dpt bergerak tiap-tiap hari. Dulu masa hujan kalau nak keluar pas pukul 2 ptg mmg lu keluar pakai baju hujan satu sut. Kalau tak mmg mimpi basah la jawabnye.

Korang prefer hujan atau panas? Gua personally prefer dua-dua sebenarnye tapi dia punye combination kena betul la. Macam ni, panas adalah apabila waktu pukul 9 pagi hingga 9 mlm. Sebab apa? Mengikut kajian yg gua jalankan, 84.32% rakyat Malaysia sangat sibuk dgn tugasan harian pada skala waktu begini. Yg mana berkerja, kene pegi kerja. Yg mana sekolah kene pegi sekolah. Yg mana takde class, kene pegi detim dan sebagainya la. Petang-petang pulak boleh pegi bersukan, mandi parit, bermain ping-pong, berkayak, pancit tayar moto, curi kabel TNB dan sebagainya. Mlm pulak waktu org baru blk kerja kan, nak chill-chill. Pastu nak kene keluar mkn sbb mak tak masak la, dapur abis gas la. Jadi pukul 9 tu tak blh hujan lagi.

Ok, lepas pukul 9, kasi hujan yg ultimate punya. Hujan stok tak bagi can mmg kalau lu sangkut bawah jambatan pukul 10 p.m, lu bwk sleeping bag tido sajos bwh jambatan tu. Sbb hujan lebat sampai pagi. Waktu ni mmg gua tunggu-tunggu. Layan tido tampa kemaafan. Tido mlm dibalut sejuk hujan sambil selimut sampai paras leher mmg syahdu. Pastu esok pagi terlajak tido tak pegi class pulak. Pehhhhh, mmg mcm lahanat!

Tadi gua pegi Cyberjaya bersama gadis, tolong dia offload barang dr rumah sewa dia sbb dia dah nak start cuti. Plus next sem dia dah consider tak nak stay kat situ lagi. Ondewei ke Cyber tadi, cuaca mmg panas ultimate. Gua fikir-fikir blk, kalau gua jadi la kerja sini, ulang alik plak kan? Fuhhhh, jgn tanya lu jumpa gua on weekend gua dah nampak mcm Bacary Sagna.

Tengah hari tu gua tgk cuaca mendung. "Hujan kot petang ni.." getus hati gua. Tapi sangkaan gua meleset. Ptg tadi gua layan tido sekejap sbb lately ni gua tak dpt gua punya beautiful sleep. Gua tido tadi dlm keadaan berpeluh diremixkan pulak dgn ketiak berlendir je. Gua bangun tgk badan berpeluh tak henggat punya. Sekaligus otak gua berfikir: "Gua tido ke kluar berjogging ni?"

Secara kesimpulan dia, maanfaatkan la masa kita di waktu cuaca cerah ni dgn benda yg berfaedah. Jaga kesihatan kita jgk sbb senang dpt penyakit waktu panas-panas ni. Dan jgn la bikin panas selalu sbb nanti ada yg tak tahan, bertumbuk plak jadinya.










notapanas: Apekejaddah ending dia baik ni? Siap ada pengajaran lagi drpd cerita tersebut? Ingat buat cerpen utk pelajar yg akan menduduki UPSR ke? Biasa ending maki-maki carut-carut lagi. Gua syak cuaca panas ni dah pulihkan pemikiran gua kepada normal blk. Lagi satu musim panas ni gua rasa gua cepat je horny. Mcm cilake.

Reblog this post [with Zemanta]

5 org mencarut.:

MyNameIsPia said...

bibi la ko gabanudin. aku tak lalu mkn mi gureng da pasni. jijik sial tajuk entry!

Anonymous said...

hahahhahaha.. nasib la gua xde masalah ngan tajuk entry lu yg mcm lahanat nih.. lu andestand? walaupon berciri2 mcm masted.. akan gua jamah jugak beger benjo ini. eh.. har har harrrr...

gaban = bacary.. rambot je x same..

ah ye..okek la.. skang. petang2 xyah joging da .. dlm tidor lu da joging.. ke ko sbenanye mimpi basah .. =ketiak basah?? HAR HAR HAR..mcm bangsat je ayat ini.. hahahahahahha

Anonymous said...

panas2 tdo selimut pakai toto kat rmh lu tu!! joleon leskottt!!

Gaban Lazzara said...

pia: gua mmg sengaja je post entry ni nak bg lu xde selera nak mkn. sukses jgk akhirnye..

as3: woi! isappp la gua ngan bacary sama. mmg gua tukar enjin waja lu dgn enjin EX5 je nnt ni..

chomb: mmg bernanah la panas2 tido pakai toto..

Anonymous said...

gaban gelih ah dgr tajuk niey. yerk