Wednesday, December 24

Kalau tak jadi juara dunia jgk mmg gua tak paham laaa..

Pagi ni gua bangun gua pegi sidai baju yg cuci pagi tadi. Akhir-akhir ni cuaca hensem je jadi apa salah gua menjemur baju kan walaupun tugas tersebut sering dilaksanakan oleh gadis-gadis sahaja. Tgh gua layan sidai sambil bibir gua siul-siul nyanyi lagu Muse - Exo Politics, gua terperasan ada satu aktiviti kat area rumah gua ni..

Mcm ni, sejak akhir-akhir ni ada satu family kat area rumah gua ni suka sgt main badminton. Mula-mula dia main badminton kat depan rumah gua ni je secara runcit-runcit pada waktu riadah. Gua chill lagi la. Pastu skang ni gua tgk ada sesuatu yg pelik dah berlaku.

Diorang dah kasi clear hutan kat depan rumah diorang tu dan buat court badminton. Hah, mmg tak waddefak lagi la? Siap ade lampu stail mcm court btul tu bai. Tapi lantai tanah je. Licik jgk idea diorang ni..

Gua sering terpinga-pinga kerana mereka ni main badminton mcm dah trainning utk juara dunia lu tau. Mlm tadi gua tido pukul 2 pagi, gua dgr diorang gelak-gelak lagi tgh men badminton. Ni pagi ni gua bgn jemur baju, gua tgk diorang baik tgh main lagi. Jgn ckp diorang main tak berenti dr mlm tadi. Mmg gua pajak je tanah depan tu nnt.. Pagi raya haji itu hari pun tak silap gua diorang main jgk dlm keadaan hujan-hujan tu. Gua rasa diorang sembelih lembu dlm rumah je kot?

Blh dikatakan 24/7 diorang ni men lah. Tak mak budak, pakcik-pakcik. Tak budak-budak, brader-brader plak. Mula-mula gua syak ada trainning kem militan mana kat dlm hutan ni. Lama-lama br gua tau diorang trainning badminton. Kalau tak silap gua family ni cam family Indon yg dpt taraf warganegara ni. Jgn kata Indonesia hantar player diorang trainning secara senyap-senyap kat negara kita? Ni dah tahap permasalahan global dah ni..


Eh, mana raket gua dulu aaa? Tetibe rasa ptg ni mcm gatal testis nak men badminton plak..




7 org mencarut.:

zawani said...

baru 2 ari lepas aku main badminton ngan adik aku.. sampai kluar2 urat tangan,skang tangan aku sakit..

aku rasa skang badminton ni IN-THING laa kot.. kalau dulu sluar ketat nampak bentuk telor kaler hijau,purple,oren silang2 merah,haa skang badminton..

apa kes? kira aku ni apdeted laa eh?

zawani said...

skang ni cuba kau jelaskan,
*APDETED ke *HAPTUDET?

apa komplikasi bahasa inggeris aku cam syiooll ni?

lavidalabelle said...

ahaha... badminton tu oke lagi beb!
jgn mcm kat rumah lama aku dulu, pagi ptg siang mlm ada conference citer pasal politik. hangin satu badan! kempen mengalahkan serbia.lol.

sori jadi tukang sibuk..

Gaban Lazzara said...

zawani: lu kalau time kat opis tapi baca gossip artis mmg hapdated dan uptudet juge gua rasa..

belle: ganas jgk tu. silap2 blh terpesong akidah juge kalau diikutkan sgt tu..

JO said...

ahahaha. musim buah badminton. ekekek


cincent

Anonymous said...

hahah yang pasti bkn gossip sape taja mawi kawin,sape lagi nak cerai berai..

gua layan gossip2 liar spt kenapa *si polan artis* kelihatan spt anjeng? hahaha watakwaaaaaaannn~

Gaban Lazzara said...

melly: badminton pun ada musim ke?

wanie: mmg xguna syarikat tu amek lu berkerja. xde hasil..