Wednesday, December 24

"Abis dah tau betul kenapa tak pasang?" tanya akak polis..

Disini gua kemukakan dalil-dalil kenapa motor pasang side mirror:

  1. Supaya dpt memotong dgn lebih selamat.
  2. Motor nampak lebih hensem dan skema.
  3. Blh pakai jenis-jenis side mirror yg merepek yg ada dekat kedai moto.
  4. Senang usha awek belakang awek yg tadi melintas jalan tapi tak puas usha.
  5. Ada roadblock tak kantoi kene saman.
  6. Blh bwk slow-slow time jamm sbb takut side mirror sangkut kat kereta sebelah-sebelah


****


Akak polis: "Hah, mana side mirror motor kamu ni?"
Gua: "Errr.. errr.. kene curik."
Akak polis: "Jgn bagi alasan koman ni. Sy dah dengar berpuluh-puluh org ckp alasan ni.."
Gua: "Errr.. err.."
Akak polis: "Side mirror ni utk keselamatan. Senang nak memotong nnt. Nyawa lebih selamat. Betul tak?"
Gua: "Hah, betul sgt la tu.."
Akak polis: "Abis dah tau betul kenapa tak pasang?"
Gua: "Betul kak kene curik. Nnt sy beli baru sy pasang."
Akak polis: "Sy nampak motor kamu ni lain kali tak berside mirror lagi sy saman terus. Takde warning-warning dah.."
Gua: "Ehehe.. Ok2. Esok sy beli side mirror baru. Mekasih!"
Akak polis: "Esok kedai tutup cuti krismes.."





Pendidikan moral: Lenkali jgn buat hilang akal parking motor atas divider kat depan Pertama Complex kalau taknak akak polis ni bagi lu surat cinta. Gua rasa akak ni mmg pegang kawasan pertama ni la. Lenkali bila gua punya motor dah ade side mirror gua cari dia kat sini. Masa tu tak teragak-agak lagi gua akan mintak no talifon beliau.. Gua sempat usha nama dia: Norlinda. Amacam? Licik tak gua?



4 org mencarut.:

FARYN said...

akak polis tu jelita ke idak?

JO said...

hahahaaa lu memang licik abes :P

ekekeke. arinih dah tak natal. dah
beli belom side mirror nya.?


siliz (apa punya word verification la
nih) ekekek. sillyz! akk akk

Anonymous said...

HAHAHAHAHHAHA!!! You typical mat rempit you! HAHAHAHAHAHHAHAHHAHAHAHAHAHHAH
Lagi belo dah pasang side mirror nak carik linda.
ahahhahahahahahahahahahah

Gaban Lazzara said...

faryn: comel jgk la mcm amy mastura.

melly: gua masih tak beli side mirror. gua pakai mirror mekap kakak gua je.

dipz: cilakak lu dipz. gelak mcm nak pecah gegendang telinga gua.