Thursday, January 15

Riang Ria Rap!!

Hujung minggu lepas, gua dan kuncu-kuncu yg lain bergotong-royong berpadu tenaga mengemas rumah gua tingkat atas tu. Rumah gua tingkat atas tu dah lama jgk tak berkemas semenjak mak gua sakit dan sepupu gua dah pindah dari rumah ni. Kemas punya kemas baru gua tau, 73.2% barang yg ada kat atas tu adalah sampah dan patut dah lama lepak kat tong sampah sana. Ni mesti bapak gua punya kerja. Semua dia filter, angkut bubuh kat atas. Jimbit!

Memula, kiteorang kasi buang semua benda yg tak berfaedah kat atas tu spt bekas kaset yg dlm tu ade kaset Search, Ibnor Riza, kaset yg kakak gua burn dan ada satu kaset cina. Apekejaddah siapa yg dgr kaset cina dlm rumah gua ni? Pastu gua kasi clear baju-baju yg stok 80-an dulu yg ketat bukan-bukan, kaler feng-tau, rambu-ramba mcm cilaka semua. Baju Parkson Mega Sales pun ada? Oldskool siall..

Pastu kasi cat kat atas kaler metallic. Eh takde lah, bubuh kaler cekelat je. Br nampak mcm chalet kat Desaru sana. Sapu pastu mop lantai sme. Bersihkan carpet, angkat sofa lembut gua dlm bilik ni naik atas, cuci langsir dan beberapa tajuk lagi. Tetiba gua rasa mcm duduk kat kondo 4 bintang pulak bila dah smart ni. Siap ada angin sepoi-sepoi bahasa lagi lepak atas sofa tu. 2 kali dah gua tertido atas sofa tu ketika sedang baca surat khabar kat atas.

Masa gua kemas-kemas tu, gua terjumpa harta gua yg paling oldskool skali. Gua rasa dah takde umat kat Malaysia ni yg ada benda ni. Member gua memberi idea bernas: "Ban, lu kemas benda ni pastu lu kasi jual kat e-bay ke lelong ke. Pehh, skali org bid ribu-ribu, masyukkkk tu!" Gua jadi eksaited tak pepasal. Otak dah terpikir nak keluar Toyota Vios bayar cash. Hensep nak tukar yg 18 megapiksel punya.









Amacam? Oldskool tak? Ada lagi ke org dalam Malaysia ni yg simpan poster 4U2C ni? Gua sorang je beb.. Umur poster ni kalau tak silap gua ada dekat 10 tahun jgk la. Masa gua kecik-kecik dulu gua mmg perangai mcm cilaka suka gantung cd kat leher. Rasa mcm setan jgk tapi cool punya pasal, apa adahall. Masa diorang campak poster ni masa show dia, gua siap bergaduh ngan satu budak perempuan ni sbb gua dapat pegang poster ni separuh, dia separuh. Tapi sbb gua gangster dan dia takut tgk cd yg tergantung kat dada gua, dia bagi poster tu.. Huh!



nota: Tu tgk muka AC Mizal tu. Pehhh. Siap ngan gogle tu. Gua rasa nak kontek dia pastu jual kat dia je la poster ni. Lu rasa dia ada segan tak nak beli?




16 org mencarut.:

nisa.zaidan said...

hahaha..wa suke entry lu ni gaban! gile cool.. tetibe tringat zaman gantung2 cd wat rantai..(siap jual kot cam ucu aku) pk2 balik cam ntah pape je..tp tu la kite pada zaman tu.. hahaha.. tipu la sape yg x minat 4u2c dolu2..kan gaban kan?

amscreamo said...

haha
kalu lu kontek ac mizal, tanya la dia, ada lagi ke google tu.

Gaban Lazzara said...

icah: lu gantung jgk ke? cilaka! terpengaruh lu ni..

am: gua dah add dia kat facebook. dia approve je, gua tanya trus!

nisa.zaidan said...

lg cilaka bile siap simpan poster wat kenangan kot.. hahaha

MyNameIsPia said...

weh aku org pertame nak bid poster tuh.
enam setengah enam setengah!

amscreamo said...

gila celaka lu tanye.haha
apa dia jawap?ada lagi ke tak?

Anonymous said...

hahahah baru aku tau..
kau penah gantung2 cd kat leher..
minat 4u2c..

lavidalabelle said...

rajin jugak ko ni kan. tak ku sangka cempedak jadi godzilla.

cilake je kan time 4u2c tu. tapi ko lagi kelakau pegi gantung cd haram tu. HAHAHAHA. gilaks

Gaban Lazzara said...

icha: memori tu. masa tu 4U2C lagi hebat dr KRU kot?

pia: bid ribu-ribu skit..

am: cilakak dia x approve. dia dah tau niat keji gua ni..

wanie: baru gua tau lu masa sekolah dulu slim..

belle: amacam? ganas tak gua?

lavidalabelle said...

ye. ko memang da' very da' ganaz. tuh pasal nama ko al-gabanz. muahahaha

FARYN said...

wahhh..poster zaman aku sek rendah tu..berzaman ko simpan..haha

apa kata ko cuba nyanyi lagu fionaa..
ahhahaha

Al Hadi said...

wakakakaka!!! gila poyo muka sekor2!

Anonymous said...

eh amek gambar tingkat dua post kat sini!!! nak tgk kondo 4 star tu!

Gaban Lazzara said...

belle: sejak bile nama gua ada al? khaldoon al-mubarak btul!

faryn: gua hanya nyanyi bila dpan ada tv berserta lirik dlm bilik gelap.

pengejar masa: artis mmg camtu. akan nak buat gamba muka terberak. tapi ac mizal paling gempak..

dipz: tak kuasa gua. kali ni lu jgn harap blh menang uno dgn bergaya lagi..

Anonymous said...

a ah ye sangattt mengecat.
jgn sampai esok lu bangun badan
kaler kayu.

Anonymous said...

oh action eh. orkibal kawin minggu depan. aku pegi. aku soh pek datang beramai. biar sumer aksikan perlawanan UNO yang terbising (kat wedding orang).

malam ni nak pegi perak plak. bye!