Thursday, February 19

Saya minat shuffle.

Mlm tadi gua tgk tv dgn budak dorm gua. Cerita 360 kat Tv3. Haram gua tak pernah tgk cerita ni. Gua tgk sbb member gua ugut dia tak nak bagi gua air teh ais sikit. Mana kacip mkn nasik kerabu tak minum teh ais kan?

Jgn suruh gua terangkan cerita 360 ni apa kisah dia. Mmg gua tampa je tengkorak lu nnt. Nak tau cite ape pegi nganga depan TV setiap rabu pukul 9 mlm. Lu tgk la muka Mazidul Akmal Sidek tu puas-puas sampai berlendir pusat.

Ade satu slot dlm rancangan tu dia cerita pasal isu Bukit Bintang. Bukit Bintang sebagai tempat paling strategik dan paling happening kat Kuala Lumpur ni. Sekali dia cerita pasal isu sosial, pasal remaja belasan tahun shuffle ramai-ramai dekat Bukit Bintang, kat area depan dataran Maybank sana. Tau ke tau?

Adoi. Gua pernah keluar sana ada hujung minggu tu. Niat nak pegi Low Yat cari barang. Sekali gua lalu depan dataran Maybank tu, penuh! Lu pernah pegi hujung minggu dekat Mydin kat Kota Raya tu? Ha dia lebih kurang camtu tapi yg ni penuh dgn budak-budak belasan tahun terkinja-kinja sambil minum arak. Apa lu ingat cool ke kinja-kinja mcm tu sambil pegang botol beer? Halus-halus lagi. Kasut pun mak belikan. Tu pun hujung tahun bila mak dpt bonus.

Tak kira lelaki ke pompuan ke sama je. Rasa mcm nak lempang! Rambut nak style kaler merah la, blonde la, stripe tak tentu pasal la. Nak je gua talipon mak bapak masing-masing heret anak balik rumah ajar mengaji muqaddam.

Gua masa baya-baya diorang ni kalau petang-petang hujung minggu duduk rumah main bola ke, main guli ke, main kerete racing Tamiya ke, paling keji main baling selipar naik atas atap rumah jiran. Sekarang kau baru darjah 6 dah berani sedut rokok sambil tangan pegang botol arak?

Gua bercadang nak bertanding kerusi parlimen tahun ni dan kalau gua dpt jadi Datuk Bandar Kuala Lumpur, gua mansuhkan akta undang-undang kasi tambah satu: "Kau shuffle kene saman RM500 atau sebat 15 kali." Amacam? Lu brani nak terkinja-kinja lagi ha budak style sgt?





15 org mencarut.:

amscreamo said...

gua ingat lagi, ada satu lagu shuffle dalam hard disc macbook lu kat umah...haha...lu kantoi, lu delete depan gua terus time tu...haha

lavidalabelle said...

huhuhu... remaja sekrg the very the advance la beb. aku tgk pun mcm gampang. teringat aku lagu ini 'inilah nasibku' nyanyian si NICO itewwww. kau pernah dengar tak lagu itu, walaupun keji tapi lirik laser. hohoho

'mengapa kamu.. mengapa jadi begitu...'

FARYN said...

Dato Gaban...best tak nama baru ko?

Anonymous said...

hohoho..gua setuju sangat.
nampaknya tahun depan kena vote Datuk Gaban nih.

er..ape name parti ek?
COD(cirit or die)? =p

Al Hadi said...

Undilah Gaban!

dan aku volunteer nak tempeleng budak2 shuffle tu

Gaban Lazzara said...

amscreamo: menatey! saje nak sabotaj gua guna teknik keji..

belle: kejaddah nico? lu suka dgr lagu eksotik-eksotik ni kan?

faryn: dato sri la. nampak tekno skit..

nide: kalau parti gua nama tu mmg ramai nak undi terusssssssssssssss?

pengejar masa: lu jgn risau. kalau gua naik gua ambek lu jadi bendahari pusat..

MyNameIsPia said...

bang, saye suke shuffle dlm kete sambil memandu. shuffle setempat di seat pemandu atau penumpang. tlg la jgn sebat saye.

nisa.zaidan said...

wa tgk smalam gaban..memang cam cilake je bb skang ni.. tp kan bukan bebudak kat situ je minum beer ape sume.. skang ni besepah la.. kat gig indie ke hardcore ke..artis2 mmg terang2an minum.. wa pnah tgk dgn mate kepala wa sendiri rase cam nak tempeleng seko2...

Anonymous said...

ada! ada!
tapi agaknya word cirit tu kene sensored kut.
jd c*r*t. =p

Gaban Lazzara said...

pia: jgn sampai gua cabut braces lu pian..

icha: tu la. gua tgh cr pendekatan yg sesuai utk terajang mereka ni..

nide: lu mmg bernas la. gua lantik lu jadi bendahari secara auto parti gua.

mapieceofart said...

sume nak style punye pasal... padahal diri diorg sndiri sbnrnye hampeh je, ape pun tadek... main ikut² member je...pastu org label remaja² sampah camtu dgn benda² -ve, blaja dahla x pandai, muke kutu, kuang aja dgn mak bapak dan yg bsekutu dgnnye...

xpasal² kan dah mencemar imej shuffler... padahal best hape shuffle secara 'clean and clear'... aku ske jer step² shuffle... kalo dak² cenggitu tu elok² prangai, xdela pakcik sapu sampah pun nak bising² kene kutip botol n tin arak... haishh...

Gaban Lazzara said...

mapieceofart: gua tgk lu ni ade visi dan berfikiran positif. jgn risau, gua lantik lu jadi setiausaha parti gua nnt..

Anonymous said...

i pun rimas ok. ade one time i pegi lot 10, crowded gile.
kecik-kecik lagi je i tgk.
pastu gatal kemain.
rasa mcm nak tampa je.

Gaban Lazzara said...

dya: salah u jgk. sape suh u pakai sexy-sexy. kehkeh..

mapieceofart said...

setiausaha?? boleh²... dah mmg speselty gua dah wat² surat ni... huhu...cane tau nihh??

+ saluttt boss....! ~0^_^0~ +