Tuesday, March 3

"Jgn sampai gua jumpa brader tu dekat KL pulak. Pundeklism!" jawab gua dgn nada marah.

Minggu lepas gua dan kuncu-kuncu telah membuat satu rombongan sambil belajar ke Melaka. Motif utama trip tersebut adalah utk mempekena ikan bakar di Umbai setelah budak-budak dorm gua diserang mimpi tercekik ikan bakar selama 2 mlm jumaat secara berturut-turut. Trip tersebut telah disertai oleh 11 org pelajar bersama seorang cikgu pengawal. 2 bijik Viva dan sebijik Myvi digunakan bagi mengangkut musibat-musibat tersebut.

Trip bermula pada pukul 12 tapi atas sebab-sebab yg tak dpt dielakkan (gua bgn lambat sebenarnye), terpaksa semua berjumpa dekat RnR Seremban pada pukul 2. Mampus gua kesah! Gua sampai Seremban, gua tgk muka musibat sekor-sekor eksaited mcm mintak pelempang. Mata bersinar-sinar je nak mkn ikan bakar. Mcm setan! Dlm perjalanan tu ujan lebat kaw punya. Satu tragedi ngeri berlaku dimana di laluan sebelah menghala ke KL sebijik Perodua Kembara terbalik. Gua saspek driver dia hilang akal hujan-hujan nak bwk laju-laju. Pastu 5 6 bijik kereta berlanggar. Ujan lebat gile sampai tak nampak kereta depan. Sejurus melihat tragedi tersebut, gua dgn spontan mengenakan tali pinggang keledar di tempat duduk belakang..

Sampai kat tol Ayer Keroh, budak dorm gua selaku driver Myvi cuba membuat lawak yg haram tak lawak. Dah sampai depan tiang tol tersebut, baru beliau sedar tiket beliau telah menghilangkan diri. Akibat panik beliau menalifon kereta-kereta yg lain kot-kot kami buat prank simpan tiket beliau. Mmg tak! Gua sipi-sipi nak mengsirap. Nasib gua baru bgn tido jadi perasaan temper lambat skit naik. Lepas kluar dari palang tol tu beliau terus menuju kearah kiteorang dgn muka belagak. Gua haram tak paham apehal dia nak buat muka belagak. "Mana pegi tiket lu?" tanya gua dgn muka curious. "Gua rasa jatuh dlm toilet la sbb gua bubuh tiket tu dlm boxer.." bunyi jawapan beliau yg mengundang penampar org ramai.. Kesudahan beliau kena byr RM46.30 sebagai denda dan beliau terus berazam tidak akan kencing berdiri lagi di tandas awam.

Satu la tragedi ngeri berbaur cilaka berlaku masa kitaorang ondewey ke bandar. Dlm kereta gua ade 3 org laki ngan sorang pompuan. Sampai satu tempat tu gua tak sure apa nama dia, member gua selaku driver ni perasan ade awek dlm kereta Savvy sebelah ni. Gua tak usha pun, biasa aa kental kan. Pastu tetibe Savvy tu hilang. Jln depan sikit member gua kata Savvy tu ada blk kat belakang. Abis diorang mengambil peluang nak tgk la lawa ke awek dlm Savvy tu. Sekali Savvy tu lalu sebelah kiteorang, gua tgk driver dia lelaki pastu bukak tingkap tanya-tanya apahal. Tak cukup dgn tu dia potong kereta kiteorang pastu kat traffic light dia keluar. "Apa pundek mamat ni?!" getus gua bengkek dlm hati. Dia bajet kiteorang dok usha gf dia yg dia kata konon-konon tu wife dia. Pegi mampus!! "Lu apehal usha-usha? Tu wife gua tu lu usha-usha. Lu kenal dia ke ha?!" tanya brader ni mcm sial. "Eh manade bro. Kiteorang tak kenal pun wife lu. Kiteorang dr KL ni. Tgk-tgk mcm tu je.." jawab member gua. "Lu jgn memain.. ni tempat gua ni. Jgn buat kepala!" jawab dia mcm pukimak.

Lepas ketuk-ketuk bumbung kereta kiteorang dia pun blah. Time dia kluar tu, gua tgk wife dia kluar dr kereta. Hek ele. Mcm Azizah Mahzan je. Lawa lagi Azizah Mahzan tu gua rasa. Mmg cilaka btul gua tgk muka dia ngan wife dia tu. Gua saspek wife dia dah malu tahap melampau dah time mamat tu kuar kat traffic light tadi. Semua pandang kot. Kiteorang dlm kereta dah gelak-gelak. Dengan ini secara tak rasmi gua terus label penduduk Melaka ni semua racist-racist. Gengster tak bertempat. Kalau things get ugly tadi, mmg gua tenyeh stereng lock tu je kat dahi lu nnt..

Sampai kat town, member-member gua yg lain dah tanya-tanya apehal. Kiteorang saje buat saspen bila diorang tanye je kiteorang jawab "Ngaaaaaaaaaaaaaaaaa..." mcm cilaka jgk gua rasa jawab stail macam tu.

Aktiviti haritu adalah berjalan-jalan di Jonker Street, pekena mkn isi perut dulu kat restoran ape tah. Sambung jalan sampai penat. Tangkap gamba dan mlm tu adalah aktiviti yg ditunggu-tunggu, mempekena ikan bakar kat Umbai. Gua mkn sampai seluar terpaksa bukak butang. Kalau butang jgk gua terpaksa offload sisa-sisa melalui lubang yg disediakan dibahagian bawah tu..

Sampai KL dlm pukul 1 dan mempekena teh ais plak dekat Pelita Subang sebagai acara finishing. Bulan depan gua dah plan nak pegi Cherating pulak, layan beach. Ngaaaaaaaaaaaaaaa.. Ha, kepada jemputan yg tak berjaya menghadirkan diri, nikmati la gambar-gambar yg gua lampirkan ini sebagai tanda bakar line. Kehkeh..



(depan bistro apetah layan mee goreng dia. layan juge la bile perut lapar..)


(jalan-jalan blagak mcm pelancong asing.)


(pelajar-pelajar yg terlibat..)


(habitat gua adalah merosakkan gamba. biasa aaa..)


(tak syak lagi gua pilih gamba ni sebagai gamba tercantik bagi bln Mac ini)










notacilaka: gua dgn kuncu-kuncu saspek wife brader tu sebenarnye curang ngan dia. tu yg dia jeles mcm anjing bila tgk lelaki lain usha wife dia. "Kalau rupa mcm Fasha Sandha ke teringin jgk la gua tgk wife dia. Ni iras-iras tumit Fasha Sandha pun takde! Tuih!" ngomel member gua seraya meludah secara rambang..


19 org mencarut.:

FARYN said...

sbb korang hensem sgt,sbb tu mamat tu hangin je...ahahaha

mapieceofart said...

huii... sonok weh mlancong jalan² dlm negara... cuma di-xbest-kan dgn kisah mamat sengal tu... as if dier laki sejati kut protect bini, mslhnye rupe tumit fasha pun xde yer bini dier tu... ahahahh... bagus la ayat lu, gaban... ~0^_^0~

Anonymous said...

mana ada jeles.. kimsss..
weyh kau makan mee goreng kat tempat tu kau rasa sedap? sumpah
aku gi makan ngan laki aku rasa paling cilake sial.. aku sumpah seranah tgk2 kau pulak sampai..

Anonymous said...

ceh, tak profesional dan anti-klimaks betul mamat tuh.
saje je nak buat hangin kat kutu-kutu seperti korang nih.

p/s: best ek dapat jalan-jalan cari pasal. Len kali ajak gua sekalik =p

bungaditepijalan said...

pls leave ur email address on my blog.
cos m gonna private it very2 soon.

with love:
bunga

julietANNA said...

woohooo.
nk jeles pun agak2 laa an.
tgk r lu rupa bini tu cmne.haha.
piiraahhh.
korang r mke hot je an.

Gaban Lazzara said...

faryn: bangkai la mamat tu. saje buat gua temper..

mapieceofart: masalah dia beb, kiteorang bkn kacau ke ape. tgk dr dlm kerete sendiri je. protect gampang apa camtu?

wanie: apesal nick kau mcm pundek ni gem? (gua tak fokus dah dgn soalan lu akibat tgk nick lu ni..)

nide: nasib baik takde pertumpahan darah.

anna: series, wife dia muka mcm selipar. hot skit pun sbb dia pakai sleeveless je. tuih!

nisa.zaidan said...

apesal wa tgk style lu cam skater tegar beb? hahahaha

mapieceofart said...

kirenye die rase konon bini dier tu hot agaknye smpi tahap xleh org len pandang ar kut... istilah protect tak sesuai kut... (cam nama sabun plak) xleh blah.. ahahahhaii...

lavidalabelle said...

tulah Gaban, kau pemalas mandi pagi. hah kan dah jinx la weiii..

si JIJAH tu lagi lawa? haper mata kau dah kero mata kucing ke gaban oiiiii...

lalala...

Wanie H said...

gabs : hahahaha,aauw c'mon..
u were there and witnessed everrything.. i got married,woooppss engaged rite in front of ur bloody eyes.. hhheeuuhh! *tlg baca style bimbo gedik*

weyh HOT N COLD.. hahahahahaha..
kau ni laa. haa bila nak rock
kangkang atas meja? jom aaaa

Gaban Lazzara said...

icha: aritu tetibe gua nak menjadi skater. biasa asek hardcore je..

mapieceofart: betul beb. bkn gua suwit2 ke, kenyit2 mata ke.. member gua dah mark no plate kereta dia tu.

belle: wey, azizah mahzan tu kalau dlm spa q hot la.. hot la sgttttttt..

wanie: gua tepaksa pegi je tu. rugi waktu tido gua je.. hah bile? gua sajosss..

nisa.zaidan said...

oh eh? lu hardcore pkai ape je? wa bajet lu pkai tshirt kedaiTOP, suar guess??? dgn kasut zarraLAZARRA..wuuuuuuuuuu

Gaban Lazzara said...

aih, cerita byk tak guna. nnt gua lampirkan bukti.

gua takde la indie sgttttttt kan nak pakai baju top ngan kasut zara.
gua low profile pakai Asadi sajoss..

nisa.zaidan said...

hahaha..sile2 lampirkan! jgn lu jd mat lampir sudeyh! asadi ok ape..

Gaban Lazzara said...

icha: mat lampir kejaddah? lu ingat cerita seram mak lampir ke? keliwon btul laa..

Anonymous said...

mgkin disebabkan ahmad idham telah mengusha bini beliau secare lebih..terase goyang testis brader tu aku rase..gua da mark plat savvy tu smpi tua..

Ed Na Tan said...

we had our good times together..
i miss every moment spent with you guys.

Fadhlah said...

org Mxxxkx mmg mcm tu..gua dah kena beb...