Wednesday, March 12

Madefaker eshol..

Gua temper btul la! Ari sabtu haritu mmg gua temper. Begini cerita nya:

Hari sabtu aritu gua kluar pegi Bukit Bintang spt biasa la utk bersosial kan. Niat di hati nak mencari2 barang sikit utk keperluan harian spt gandum, beras, serbuk cuci pinggan, neskepe, pengorek telinga, berus jamban, tisu tangan, pengilat kuku, spanar boleh laras, gergaji dan berbagai la tajuk dia.

Gua pun kasi parking moto gua dekat depan itu Imbi punya parking moto. Setelah gua menongkatduakan moto gua dan mengunci piring brek gua lebeh kurang, kasi sangkut helmet gua kat moto, gua pun memblahkan diri gua. Masa tu jam menunjukkan dlm pukul 7 ptg waktu tempatan.

Gua pun pegi la berjalan sambil mengusha gadis yg keluar pada hari minggu spt yg biasa dilakukan oleh lelaki2 lain yg masih single. Abis jalan suma, spt biasa gua akan mempekena neskepe ais dulu di kitaro sambil usha2 mana yg berkenan. Agak2 pukul 9.40 mlm, gua rasa nak terberak gua pun rasa cam nak balik. Sbb berak kat toilet bayar ni stim dia lain skit dari berak kat rumah. Jadi gua membuat keputusan utk tahan berak utk buang di rumah.

Sampai je tempat moto, gua kasi bukak kunci semua, keluarkan helmet, keluarkan jaket kasi sarung pastu panaskan enjin moto. Tgh gua sarung helmet tu gua rasa helmet gua rasa dia lain. Dah tak hensem mcm biasa gua pakai. Gua bukak helmet pastu gua usha btul2.

"Penyakit apekejaddahkah ini?" bentak hati gua yg penuh panas.

Pukimak, haramjaddah, madefaker eshol, syaitonnirrojim, musibat, kutu mana yg telah memotong tali helmet gua ni?? Apekah tujuan beliau mengkerat tali helmet gua? Nak rembat ke? Apesal lu tak potong kat tempat yg sangkut tu? Apesal lu potong yg tali panjang ni? Nak cari gaduh ke?

Apekah semua ini? Ada komplot nak jatuhkan gua ke ni? Ade konspirasi kumpulan black metal mana yg tak puas hati ngan gua ni? Ade ke gua menconteng arang ke muka lu? Adekah mamat nouvo (baca entry yg lepas) tu masih tidak berpuas hati dgn gua atas keeksidenan beliau dan bertindak utk menuntut bela? Ade ke gua memotong moto lu dgn stail kulit bawang? Adekah awek mana2 yg cuba mengurat gua dgn menggunakan teknik keji ni? Adekah musibat atau syaiton yg duduk atas moto gua pastu bosan2 gigit tali helmet gua sampai jadi mcm ni? Gua menjadi konpius dan berang secara serentak..

Stret lepas tu gua usha sekeliling kot2 ade muka2 yg saspek. Ade 2-3 org kutu yg tgh lepak itu depan karaoke buat ape tah. Muka selamba je. Gua usha langsi diorang tapi diorang buat tak port. Sial!

Gua mengambil langkah utk blah saja sebelum gua cenderung utk mengkarate side mirror moto kriss di sebelah gua. Dlm hati gua mmg gua mencarut2 siapa yg potong ni. Kalau nak buat lawak pun jgn stail mcm ni. Ni dah blh mendatangkan perang saudara ni brader?

Pasni gua ingat nak gantung je helmet kat pinggang. Tapi nanti awek2 tak pandang plak. Nampak sgt gua rempit. Walaupun gua bwk moto tak ikat tali, tapi tali tu perlu ada utk kes2 kecemasan. Sekarang apa cerita? Lu nak ikat guna tali rafia? tali barut? talian hayat ataupun tali persahabatan? Ciss..

Ni keadaan helmet gua setelah di cederakan oleh binatang tersebut:




8 org mencarut.:

sevenfold said...

ape ke jadah orang p ptong tali kat situ.. tak hensem langsung..
haha.. ako rasa mesti mamat nouvo tu da.. die ingat plat ko kot.. sbb ko macam kulit telor.. ader katun m'sia yang kulit telor tu.. ko da la tak tlg die mase langgor civic 2.0 iVtec tu.. pastu buat kulit telor lagik depan die.. hahaha..

"Jenayah Membawa Padah"

Anonymous said...

ooo... gua ingat cerita lu berak dlm helmet. nyata andaian gua melencong.
gua rasa dia puak2 taliban la. hobi masa lapang kumpul tali.

Gaban Lazzara said...

gua saspek itu juga. mmg hobi budak2 indie zaman sekarang ni pelik2 saja.
kekadang gusar juga pundi kencing gua memikirkan masalah tersebut.

Anonymous said...

dalam banyak- banyak kes, kes ni je yang tarik perhatian aku. zaman skrg orang mmg pelik2:)

Gaban Lazzara said...

gua rasa diorang yg kerat tali helmet gua tu dia tak hirup oksigen la. gua rasa dia sedut karbon monoksida barangkali?

Anonymous said...

helmet tu ada daya tarikan barangkali :)

amscreamo said...

asyik kena potong tali helmet je.
ko dah pilih jalan nak mat rempit, kena la tahan dugaan nie

Anonymous said...

u rempit ke?
ahahaha

lenkali pakai serban.
senang kan?