Wednesday, March 26

Purple? Selamberrrr..



Gua telah dicabar oleh seorang musibat,
Suhairi (nama2 timangan) utk menukarkalerkan blog gua kepada warne cilaka ini iaitu PURPLE. Apa cilaka blog kaler purple bai? Tebiat nak mampus kot?

Penukaran kaler blog gua kepada warna purple ini telah byk mendatangkan spekulasi2 dr dlm dan luar negara dan tidak kurang juga telah mewujudkan syak wasangka yg gua tak berapa sedap nak di dgr. Ada yg mengatakan gua telah membuat pembedahan plastik utk tampak lebih muda. Ada juga mengatakan gua akan bertanding untuk kerusi parlimen cawangan Lembah Pantai. Paling tak buleh blah ada yg mengatakan bulu mata gua makin lentik. Haihh, ni yg gua segan ni..

Topik purple ni munchul kerna seorang member gua, Amri (nama mak bagi)
telah melakukan kerja terkutuk yg membabitkan kaler purple tersebut. Beliau telah mengambil langkah berani mati utk menyepray moto skuter beliau menggunakan spray tin beli kat kedai runcit dgn kaler purple. Dgn fikiran separa waras dan kurang matang, beliau membayangkan skuter beliau akan kelihatan lebih anggun dan jelita jika dispray kaler begitu. Beliau cube mengimplankan teknik spray layer dgn menyumpitkan sedikit kaler light purple utk kelihatan lebih Chris Brown katanya. Gua tapaham..

Kesudahan dr kekretivitian beliau, hasillah sebuah skuter yg dilihat dr jauh spt mesin potong rumput, dr dekat spt mesin pembakar roti, dr tepi spt ketuhar gelombang mikro dan dr belakang spt Seelan Paul. Gua rasa kalau skuter beliau masuk Pimp My Ride, muntah darah mereka yg terlibat. Kelihatan makgad depan mempunyai stripe ala2 ular sawa akibat gosok tak habis, set tepi kaler terkeluar akibat buat sambil nak terkencing, belah belakang kaler tak cukup sbb member tlg spray perangai cam cibai dan berbagai lagi la alasan2 yg buat gua rasa nak mencarut dlm bahasa Trinidad and Tobago.

Akibat frust dan menyesal atas perbuatan beliau, tindakan separa bangang telah dilakukan dgn menyepray saki baki spray tadi ke dinding apartment beliau. Jadi dgn itu terdapat la slogan2 spt "Amri wuz here!", "Isapp kott!", "Buat sajoss.." dan berbagai lagi yg blh dipilih utk dibuat slogan utk sekolah tamil. Tidak cukup dgn itu, beliau turut melepaskan geram beliau kepada beberapa objek lain. Antaranya ialah penyapu makcik cleaner, moto pakgad, tombol pintu jiran sebelah, penyidai baju org rumah depan dan beberepa lagi yg gua tak list disini.

Jadi sbb itu lah topik purple ni keluar. Kepada sesiapa yg baca blog ni, kalau ade objek2 yg kaler purple ingatlah kat member gua ni. Sesungguhnya beliau sekarang masih lagi fobia dan dikatakan tak balik rumah selama patblas hari. Ada berita mengakan beliau mununtuk ilmu tekno siam kat sempadan Thai sanaa..





10 org mencarut.:

Anonymous said...

hampir-hampir gastrik buah dada gua menahan berak. chomb adalah idola gua yg mengalami masalah buta warna ni.

Anonymous said...

lu x de topik lain ke bai..topik colour pada masa ini amat sensitif...racist seyh lu...mmg nigger chris brown owner blog nih

Gaban Lazzara said...

pek: gua rasa nak bg dia tender cat jalan la. spray bangunan ke..

chomb: biasa la topik colour. bkn gua bkk topik politik ke, topik nik aziz nik mat ke. chill..

Anonymous said...

gampang la nk bg siap nk bg tender plak...mentang2 cable baek dgn izza..gampang g mkn kari kepala x ajak gua..

Ande Sikutawangsa said...

wohh.
aku link purple background punya tuan blog ini.

Gaban Lazzara said...

chomb: kiteorg mmg sengaja tanak ajak lu. kalau nak join sila botakkan kepala dulu.

john: makasih ya! ahaha..

Anonymous said...

nak puple ajer..
sembang nak lebat..
ko suroh pek cukur bulu dada dulu la..
hahaha

Anonymous said...

bulu bontot paling susah nak potong... (tetibe je lari perbualan)

Gaban Lazzara said...

peja: cubur bulu dada gua x heran. kalau lu berani suruh dia kerat rambut seinci tgk???

pek: apesal luchah sgt lu pek? wae x penah ajar lu supaya lebih bertata tertib ke?

Anonymous said...

jgn libatkan wae. dia hempas kau dgn lengan kang saje je patah kelenjar traskensenigu...