Sunday, March 16

Siapa lu orang nak tgk main live?

Sejak akhir2 ni, gua dapati byk band2 luar dtg negara kita. Itu satu perkembangan yg bagus dari sudut sosio ekonomi negara kerana secara tidak langsung dpt menarik pelancong luar utk dtg ke negara kita. Negara kita adalah antara negara2 di Asia Tenggara yg mempunyai reputasi ekonomi yg baik dan mempunyai ekosistem yg seimbang dpt mewujudkan suasana yg sesuai utk berekreasi dan beristirehat bersama keluarga. Tempat2 percutian di negara kita juga tidak kurang hebatnya berbanding negara luar antaranya Lorong Chow Kit, Mydin Masjid India, Kota Raya, Pulau Perhentian, Pulau Tikus, Taman Cinta Berahi, bla.. bla.. bla..


APA GILA GUA NAK CERITA GEOGRAFI KAT SINI?


Ok2, berbalik kpd agenda kita tadi. Jadi, dgn kemasukkan band2 luar ni sgt menunjukkan perkembangan positif dlm industri muzik tanah air sekaligus menaikkan taraf negara menjadi lebih style dan tekno di mata masyarakat barat.

Baru2 ni gua menghadiri mesyuarat yg diadakan oleh parti pembangkang di MCPA Hall sana dan menyaksikan beberapa band luar beraksi penuh dramatik dan bertenaga. Antara band yg perform itu hari spt Miles Away dr Australia, FC FIVE dr Jepun, Born From Pain dr Thailand, Forgive dr Singapore, Dead Pits dr Indonesia dan beberapa ketul lagi yg gua tak list. Jejaka tempatan juga tidak kurang gahnya spt Second Combat, Restraint, Kids On The Move dan juga Eleven (previously known as xelevenx).

Time tgh lepak2 sambil dgr2 lagu kat depan kompiter ni gua terpikir, kalau la gua nak tgk band yg blh perform kat sini, gua nak tgk apa agaknya? So gua listkan 5 top band yg mmg gua akan sanggup menjual kasut2 gua, mengutip besi2 dan tin2 kosong, merompak ATM di stesen2 lrt, melakukan direct selling dr rumah ke jamban, berniaga jual kerang rebus walaupun gua sendiri tak mkn kerang asalkan gua dpt beli tiket pegi diorang punye event. Antaranya ialah:



1. Avenged Sevenfold:
Gua tetak dahi la siapa2 yg belagak ckp taknak tgk diorang ni perform live tu. Mamat yg layan Bonethugs N Harmony pun sanggup pegi la kalau diorang ni perform live kat M'sia beb?

2. Comeback Kid:
Gua mmg into band ni. Pehh.. perform mmg terbaik. Gitar mesti kene libas kat dahi band mates lain , pehhh mmg sakit. Gua mmg dig ini band!

3. H.I.M:
Tak guna lambang heartagram besar kat moto kalau diorang punye event lu tak pegi bai? Yg tampal logo kecik kat belakang kereta tu pun sama la. Huehuehue.. Rekemen bwk gadis2 dan cinta pegi diorang punye event. Mmg stim habis..

4. Taking Back Sunday:
Gua mmg sakit hati bila tgk si Adam Lazzara tu menyanyi. Tapi gua akui dia mmg style habis. Gua saspek dia sikit hari lagi mmg mati terjerut tali mic sendiri. Tapi TBS mmg osem!

5. Myproof:
Mungkin korang tak pernah dgr band ni. But gua dah tgk diorang perform. Hasil import dari Jepun mmg terbaik. Gua masa tgk diorang perform, nyaris2 nak tumpah darah haid. Nasib baik sempat lari tandas. Kalau tak mesti ramai yg terkorban. Gua nak tgk lagi band ni perform!




So, kalau korang apa pulak?

19 org mencarut.:

amscreamo said...

kalo aku le.

1.i killed the prom queen
2.the strokes-peduli apa orang nak kata apa.janji aku suka
3.underoath-idol kot...
4.the dillinger escape plan- walaupun orang lain susah nak layan, tapi aku suka
HIM-mesti lar...with the venomous kiss u gave i'm killing loneliness...

Anonymous said...

Sigur Rós
Radiohead
H.I.M

mmg final 3 band ni je.gua tak kisah tak dpt pegi dangdut Inul atau band2 hesteria lain. tu lu punya pasal. sebab tu semua side dishes je bagi gua. 3 band ni byk menerbangkan gua ke alam fantasi sambil menaiki kuda kepang kertas. oh lazatnya...

sevenfold said...

01. Avenged Sevenfold - dari terengganu ke kl jalan kaki pom ako sanggup..
02. Atreyu
03. killswitch engage
04. H.I.M
05. lifehouse

mampus la korang nak pk ape..
hahahaha...
kan pek kan

Gaban Lazzara said...

wah wah.
sume nak pegi H.I.M?
nanti aku try sms Ville Vallo suruh turun minggu depan ke..
kita pegi sama2 oke?

amscreamo said...

suruh ville vallo bawak karipap skali.

Anonymous said...

1. Underoath
2. Taking Back Sunday
3. H.I.M
4. Alexisonfire
5. Radiohead


weeheeee ;P

Anonymous said...

wah wah.
sume nak pegi H.I.M?
perodua kancil engkau dah beli?

Anonymous said...

bak kata pek "perodua kancil
dah beli ke blom?"

ingat gab,kita nyer tragedi
tragis naik keta tom beramai2
dr kl ke newyork.. ngan tader
aircond nyer.. hehe

Unknown said...

hurmmm...

1. Avenged Sevenfold
2. Bullet For My Valentine
3. The Used
4. H.E.R (asik H.I.M je korang ni
5. Last but not least Bone Thungs -N- Harmony

*Ark ark ark!

Unknown said...

eja thugs pun salah daaa~

Gaban Lazzara said...

pek: gua nak beli Tiara je.

wanie: ngeri naik kreta Tom. mcm menaiki van mayat.

phatzlan: list 1-3 blh diterima yg seterusnya sila kemas kini semula. tengs.

Anonymous said...

ha ha ha..
pek. setahu ako.. si gaban taro neh ske kete arena.. hari itu dengan kompiden beliau mengatakan proton arena itu "Sebuah WIRA yg dikonvetkan menjadi sebuah Hilux"
hahaha

Anonymous said...

lu angkat PEK666, kita tukar mau?
muka gua ketat serius ni...

bikin neraka je gua tgk itu no plat!

beli tiara convert jadi mesin rumput je ok.

Gaban Lazzara said...

pek: gua amek PEK666, mmg gua parking kat ladang serai sebelah rumah lu tu. komfem!
gua ingat nak beli pembakar roti convet jadi Kelisa pun solid juga.

peja: lu jgn buat spekulasi bai. gua x suka dgr gossip2 liar ni..

Anonymous said...

ini bukan memain..
ini bebetol.. bilang pak sukarno..

ape plak..
asal gosip liar je aku..

Pek: nombor nak PEK666. antu koPEK ko ske gak eh

Anonymous said...

hee peja mencarut.. hantu koPEK..
heee.. gelenya mu ni ok?

NICO wujud lagi tak? nk tgk nico.
ini nico nak cerita.. cerita tentang muda di kota.. ????

Anonymous said...

kopek tu ape?
serba-salah pula gua mengajukan soalan sedemikian rupa.
adakah melibatkan maruah penyanyi utama Limpbiskut mahupun Shahrul Maizam?
tak sangka wanie mempunyai tastetimonial yg begitu abstrak.
aku kagum dgn kesungguhan beliau mengingati senikata tersebut.
alangkah misteri...

Gaban Lazzara said...

peja: pek suka apende yg ade bunyi PEK. bunyi kat depan ke belakang dia x kesah.

wanie: lu tgh rap siam apa ni? Nico tu jenama apa? minuman ringan?

pek: kalau hebat cuba lu jawab pantun gua ni:

"sana burung sini burung, atas burung bawah burung. dimanakah burung?"

Anonymous said...

aku kepingin tgk metallica perfom live kat mesia..showcase pon aku sanggop bukak khemah depan mana2 pub yg derang nak perform..hoho

idol tuh dari zaman budak2 sampai besar mcm bapak budak hohoohohho :P