Friday, April 4

Weekly entry. Musibat 1: Wanie





Ok, utk first entry ni, gua bg special skit utk sorang minah ni. Gua teringat kat dia sbb dia br menunjukkan rasa tak puas hati dia sbb gua tak keluar karaoke dgn dia baru2 ni. Padahal gua yg plan kan? Hahahahahamid..

Gua kenalkan salah seorang member gua yg berperangai spt jimbit juga. Seorang yg tidak berperikebinatangan dan sgt gemar mencarut dgn kelajuan turbo. Penah digossipkan bersama artis2 terkenal tanah air dan luar negara antaranya spt anak lelaki Yusof Haslam, Abon, Rahim Maarof, Chris Brown, Jamey Jasta, John Cena, Rick Flair dan baru2 ni gua dgr sedang intim dgn pemain bassist band baru naik tu. Apa nama band tu? Gua tak ingat tapi lagu hits diorang berjudul "Siput Chilli". Nama beliau Wanie. Terdapat juga beberapa nick name yg sedap dan mcm haram utk didengar spt Gem, Madden, Supiah, Giselle. Wanie Mydin (ni gua bagi..), dan berbagai lagi la judul dia. Gua malas nak list. Kalau list pun bkn dpt elaun.

Gua kenal dia masa gua belajar pondok dulu. Sorang yg byk menghabiskan beras dan kalian akan rasa stress bila bersama beliau. Fasih berbahasa Perancis tapi gagap ketika disuruh membaca sifir 8. Sgt suka minum ketika lepak dan pastu minum separuh gelas je. Mempunyai selera mkn yg tidak blh dipertikaikan. Mempunyai kuku kaki yg panjang dan penah mewujudkan kontroversi dulu. Memandu Wira dan bercita2 ingin menukar kereta kepada Iswara teksi ibukota dgn kaler pilihan kuning.

Gua blh click ngan dia sbb ape tah. Nak kata cun, cun sikit dari Norlia Ghani la. Mungkin sbb taste muzik dia sama ngan gua kot. Tapi gua agak curiga sekarang. Dgr kata beliau lebih cenderung kepada irama padang pasir sekarang ni? Ada juga mengatakan beliau sekarang beralih angin kepada muzik jenis irama pop kemboja. Gua mmg taktau mcm mana konsep muzik tu dan gua mungkin akan period bila dgr.

Walaupun beliau seorang yg malas dan mmg haram tak bersopan ketika memandu, tapi ade sifat yg blh diterima pakai dr sampah masyarakat tersebut. Beliau seorang yg caring dan juge berbudi pekerti tinggi. Sangat mahir berlakon di depan org tua sehingga ada yg percaya yg beliau sgt sesuai di buat calon menantu. Stret gua terus ckp: " Isappppppp!"

Sekarang ni gua taktau dia buat ape sbb dia baru berhenti kerja. Ckp haritu nak kerja jadi pembancuh air siap gaji blh dirunding cukup? Apa cerita kerja pembancuh air iklan dlm paper? Tapi ape-apehal gua harap dia sukses la. Gua juga berharap dia dpt mengurangkan berat badan secara mendadak la. Ciss..

22 org mencarut.:

Unknown said...

ark ark ark!
cannot go la entry menggu ni...
klakar seyh...
gua suspek lu...

Anonymous said...

hahaha,first of all, thank u so much. i am honoured to be the first person of ur review. second
gua mmg terkejut beruk babe tgk muka gua. tak caya pun yer. ketiga,ada yg lu citer bleh pakai ada yang buat gua gelak guling2 hentak kaki bila baca. siot lu..

erm terima kasih juge kpd ayah n mama yang membesarkan wanie selama ni. kawan2 yang bnyk menyokong,
pada peminat2,terima kasih kerana mengundi.. kpd bf tercinta Jamey Jasta,i love u so much.. dan terakhir skali,joii.. kawan yang bnyk membantu menaik kan career gua di persada antarabangsa..

*nak mampos kot.. heheh..

Anonymous said...

kuku kaki panjang tak tahan...
pakai stokin 8 hari boleh berlubang.

satu kepala ok la kan.
jangan bila buat lawak tak paham sudah. gua hangin je. sembang bulu dada nak lebat. lagu nak fengtau lala chai.. lala lui! siput chill!





(kau keje nak bahan org lalu lalang je kan bila lepak. nasib gua pendiam dan jujur bersimpuh)

Anonymous said...

utk pek : pek plss laa jgn percaya 100% kata dusta gaban. kaki kuku panjang tu penipuan yang paling nyata.

*aku masih gelak guling2..

Unknown said...

cerite kuku tu betul kot...
everyweek kau kene tukar stokin kan wanie? ;p

Anonymous said...

aku ngah tunggu lagik sorang punye review...
dapat die tu masok baru besh..
hehe..
tp wanie plak yg jadik mangse pertame..
hahahaha

Gaban Lazzara said...

wanie: takpe2. tarahal..

pek: gua gusar jugak kalau jumpe yg tak de prinsip lawak dlm hidup ni. mau gua baskin lagu Ronan Keating kat uptown juge nnt.

phatzlan: lu jgn mengata org. x baik dowh.

peja: lu tunggu. turn anda akan sampai jua nnt.. btw, lu tgh tunggu sapa peja? habaq mai skit..

Unknown said...

btw mana lu dapat gambar wanie tengah tekun stadi nih?
musykil aku...

Anonymous said...

haaaa.. kau jgn tatau lan,
ijunn mmg bnyk simpan gambar
peribadi aku. kitaorg kat lovers
masa zaman kolej. tapi aku lah kan,
suka berpaling tadah.. hehhehe..

Anonymous said...

GABAN: aku rasa kalo aku sebut die neh.. mesti ramai yg bersetuju dengan aku.. orang nye tingggi ader la kot..
hensem bergaya berambut panjang membawa kete berjenama M*** berkaler itam yg logonye di tukar kepada H.I.M berkaler gold. cube teka sapakah beliau? Ini adalah ayat beliau yg last berbunyi "nasib gua pendiam dan jujur bersimpuh"..

itu lah orangnye.. bile nak masok?
ko jangan buat perangai.. aku tendang testis ko masok dalam bakol

Gaban Lazzara said...

phatzlan: gua pun tatau apesal gamba dia byk dlm hensep gua. gua saspek dia sendiri bluetooth masuk hensep gua ni.

wanie: lu mmg seorang player yg x de cutting..

peja: rilek bai. turn makhluk tu akan sampai. time tu gua akan bg ekstra grand sikit. kalau blh gua siap pasang bunga api nnt..

kiky said...

hahahhah
kuku kaki aku setuju.
weh bile turn aku lak
jahahahhaha

Anonymous said...

korang ni kuku kaki apa ni?
tak baik siakk tabur fitnah ni

Anonymous said...

gua terhidu bau darah manusia je buat masa ni... tak sabar nak minum darah guna gelas regular size berstraw belang.






(pundeklah!)

Anonymous said...

pek : ish gerun aku ngan pek ni.

Anonymous said...

wahahahahhaa.. jgn duhh joii..
citer tu antara aku kau ngan kiky..
wahahahahhahaa.. u dun drop my water face my maaaaaan~

Gaban Lazzara said...

kiky: gua ingat nak review aser je. lu malas la..

wanie: ni kira baik gua open crita kuku kaki. kalau gua open tragedi dlm kereta bersama kiky? tak bernanah lu baca lagi?

pek: kalau berani, dlm gelas tu kasi bubuh aiskrim la dlm. br chill minum sambil mkn bubur daging mentibang laut.

wanie: lu jgn percaya si pek ni. dia labi-labi pun dia takut. nampak je ganas.

Unknown said...

gaban: insiden dimana tiga orang keluar kepala dari kereta akibat sebab2 yg mencemarkan tu ek?

pastu dia u-turn membabi buta eyh?
ark ark ark~

Anonymous said...

siapakah entry utk minggu ini?


*excited

Unknown said...

siapakah entry utk minggu ini?


*excited

Gaban Lazzara said...

aih. idea x mari. ni yg gua migrain ni..

Anonymous said...

persoalan terjawab beb.. PEJA!!