Tuesday, May 6

Review Trip Mari Memenatkan Diri ke JB




Minggu yg lalu (post lama ni), gua bersama angkatan gua terdiri drpd TekPhong, Sadiq, Dipz dan gua sendiri bertolak ke Johor utk menghadiri majlis perkahwinan salah seorang musibat ni. Si Dipz ni dr Singapore blh turun KL dulu pastu turun gi JB balik. Lain mcm budak ni.. Janji nak gerak dr KL pukul 2. Hah, ambek kau pukul 4 br terhegeh hegeh nak mandi br nak bertolak. Nak je gua stalet dahi driver.

Perjalanan mengambil masa dlm 4 jam jgk la diselang seli dgn kadar rempitan padu maut dekat highway tu. Sempat juge main racing dengan satu bas besar nak mampus ni main cucuk rapat tak hengatttt punya. Gua rasa driver dia tu stone la takpun nak rembat sticker H.I.M kat cermin belakang tu. Cinabet!

Sepanjang perjalanan gua duduk belakang dgn Sadiq. Si Sadiq ni binatang tak binatang lagi, time ambik gua je dia dah bantai tido mcm dlm hotel. Kat rumah masa tengah mandi dia tido jgk. Dlm kereta dia tido lagi. Tapiiiiii.. bila bangun pagi, gua tgk dia punya terkinja kinja mcm org ambek marijuana 3 timba punyaaaa. Gila babi! Babi pun tak gila mcm dia ni.

Dipz duduk depan sebelah TekPhong dan gua mcm biasa duduk belakang layan view la. Apekejaddah layan view pukul 4 pagi? Nampak terusss pulak kan? Time dlm kereta blh pulak open cerita hantu yg berkesudahan kiteorg nyaris eksiden akibat driver jadi panik akibat terasa rambut dia dibelai secara misteri ketika dia sedang memandu.

Sampai JB around 6, gua dgn Sadiq buat buat tido (taknak bayar tol), bantai breakfast dulu kat tol mana tah layan neskepe panas sepam br segar (mandi tak lagi..). Kat sini gua tgk pakcik ceramah pagi pagi tadi dia sendiri pakai kain pelikat je dlm TV tu. Ciss.. Kami meneruskan perjalanan ke felda ape tah tempatnya si pengantin ni. Felda di Bumi Permata kot?

Perjalanan didlm kawasan JB diterajui oleh Sadiq kerana beliau mmg mahir dikawasan itu. Misterinya, secara tiba tiba Sadiq mengaku yg dia byk saudara kat sini. Gua mula mula mmg haram tak percaya tapi setelah kiteorg sume (gua dgn Sadiq je) bantai mandi kat satu rumah saudara dia ni, br gua percaya. Siap breakfast style hotel punya kan? Mmg best la pakcik dia tu..

Dlm kul 11 gerak pegi rumah pengantin dan nasib baik tak sesat. Sampai sana pengantin dtg menjemput. Member gua, Tam atau Tungsten kahwin hari ni.


Cilakak! Gua mmg tak blh blah mamat ni dah kahwin. Takde ciri ciri kesuamian yg terserlah langsung. Dgn tak terurusnya, rambut panjang, towel abis mandi tak sidai, blh kahwin plak? Kalau tak silap gua sepanjang kat sana, 19,348 kali gua ckp gua tak percaya dia ni kahwin..


Majlis ala kadar sbb rumah pengantin lelaki kan? Panas lu org jgn cerita. Tahap berlendir punya ketiak kan.. Yg pegi pulak semua pakai baju shirt hitam je. Mcm nak pegi konsert rock je gaya sekor sekor.




Kiterorg bergerak blk KL mlm tu jgk atas sebab sebab yg tidak dpt dikenal pasti. Trip haritu agak penat dimana gua tak blh mandi air terjun sbb nak mandi air terjun satu kepala kena bayar RM9. Siap ada org jaga tol lagi collect duit tu. Hah, meh sini gua terjunkan kepala lu dulu ke lantai! Pegi mampus gua nak bayar RM9 nak mandi air terjun. Gua rela mandi parit lagi..





Notakaki: Gua skang tgh planning utk Mega Trip Backpacking ni. Chill.. nnt gua review upcoming trip pulak.

14 org mencarut.:

Rmywvs said...

eleh, saje nak menunjuk nak kasik aku jeles.

p/s; bole i ikut backpacking triple noise you tu?

Gaban Lazzara said...

kiah: sempat ke apply cuti?

Anonymous said...

hey man, skang aku tengah bercuti ape? (mc since 25 march kot)

amscreamo said...

jadi x megatrip ke ni?
dak22 dah apply cuti ke?

famia said...

aik.
ain tak pegi ke.
ingat korang nk buat shooting saikoprojekxz kat situ skali.

ni da 2 org saikoprojek kawen.
next..

Gaban Lazzara said...

kiah: jgn lupe plan Mega Trip kita ni. yeah baby!

amscreamo: insyaallah..

famia: ainz demam tahap kronik plak time tu. tadapat pegi plak. tu ler, anda bila lagi?

Anonymous said...

pinjam camera?
hehe

Anonymous said...

yeh yeh,,
di harap sape yg gi nanti sila balik dengan selamat..
kiah, tolong jage gaban.. soh die balik, kang melekat plak kat situ susah

Anonymous said...

dang//
jeles tol..
ko nak backpacking ke mane?
ikot.. lalalala

Gaban Lazzara said...

coffeeholic: pakai slr je. brani ke nak pinjam?

peja: jgn takut, gua masih berpendirian teguh.

as3: haha.. ni plan rahsia.

Anonymous said...

Ey! aku tak prasan entry ni! Dem.

Maseh belum tunaikan hasrat aku nak mandi air terjun. :(

Anonymous said...

LINK SADIQ MACAM SHIAL!

Gaban Lazzara said...

dipz: gua dah ckp kita masuk sana guna jalan air lu belagak eksyen. ni br la rengek2 x dpt mandi la. babi btul la, jgn la mencarut sbb blog gua ni umum ok?

Anonymous said...

hahahahhahahahhahahahhahahahhahahha