Thursday, July 17

Mega Trip 3: Berkelah, Maran Pahang.



Dah dah, lu org jgn nak buat muka kerek spt mengundang penerajang. Gua tau gua lama tak update blog gua. Byk aktiviti yg tak bermoral yg gua kena buat sampai gua takda masa akhir-akhir ini. Disamping komitmen-komitmen lain juga yg manjadi penyumbang kepada ketidakupdatean blog gua ini. OK ok. Chill. Gua nak update la ni. Tak payah la buat muka camtu lagi..

Ok, skang gua nak review gua punya Mega Trip last week. Nyeh nyeh nyeh. Gua telah menghilangkan diri buat sementara. Ada khabar angin yang tak sedap mengatakan gua ke Hatnyai melanggan GRO, ada juga mengatakan gua ke Sumatera barat belajar jadi tabligh. Yang paling cilaka gua dgr ada yg kata gua masuk pusat pemulihan akhlak atas kes amik dadah. Woi Woi! Yg ni blh mendatangkan marah peringkat ultra. Cantik sikit gua masuk pusat pemulihan akhlak. Pusat karaoke ke gua blh terima lagi..

Gua minggu lepas ke Maran, Pahang. Gua join satu trip dr group Excobar, group member gua yg slalu organize event event camni. Trip ni berlangsung pada Khamis mlm 11hb sampai 13hb Julai haritu. Ni flyers:




Kiteorg bejumpe kat Lrt Wangsa Maju hari Khamis mlm tu sekitar kul 11. Bas dtg dan bertolak dlm kul 1 camtu. Trip tu kalau gua tak silap dlm 45 org , 66 org berdiri. Tu tak termasuk drebar bas dan juga org org asli yg join trip tersebut. Dlm bas mmg champion dia punya sejuk. Satu musibat ni dia blh tenyeh skali gua punya jaket kat tempat luggage bawah bas tu. Kesudahan dia gua mencarut kesejukkan dlm bas tu..

Sampai sana kul 4.30 pagi camtu so kiteorg chill dulu kat kedai makan bawah bukit tu (tak bukak pun lagi..). Lepas brekfes dlm kul 7 camtu, 3 bijik lori sampah dtg angkut kiteorg ke kaki bukit tu. Dlm lori terkontang kanting selama 40 minit.

Sampai kat bawah offload brg brg sume, dgr taklimat dr member gua lebeh kurang. Eksesais regang regangkan otot otot dan ovari sume, gua pecut naik campsite. Perjalanan berjalan kaki ke campsite naik bukit selama 1 jam 30 minit. Horror tak?

Sampai campsite gua terkedu. Dia punya view beb, pehhhhhhhhhh.. TERBAIK!! Mmg lu org takkan jumpa camni punya view kat KL maupun dekat Pandan Indah apetah lagi kat Kelana Jaya. Secara auto otak gua bertukar kepada mode chill dan rileks. Serabut semua hilang bila tengok dia punya sungai, air terjun dan tempat tiruk dia. Gua nyaris nyaris bogel dan bantai tiruk setiba ke campsite tersebut.

Aktiviti utk hari pertama tu adalah mcm biasa lah, pasang kemah, chaos chaos lebih kurang, masak sampai meletup dapur, tangkap gamba tunjuk kat bini. Paling cilaka dlm trip ni adalah hensep gua blh habis bateri pulakkkkkkkkk kan. Apa crita?? Dah la hensep tu lah satu satunya sumber gambar (kamera), sumber hiburan (mp3) dan sumber perhubungan gua. Blh plak habis bateriiiiiiii. Sudah gua takde gambar langsung kat sana. Ni la yg paling cilanat sekali.

Kat sana gua rasa siapa yg join mmg berbaloi. Kalau buat iklan kat tv mesti laku produk ni *tiba tiba. Aktiviti siang spt absailing, layan tiruk sampai patah tengkuk, panjat pokok iras iras kera, berjalan kaki ke waterfall (kiteorg punye campsite kolam 5, waterfall kat kolam 7) dan macam macam lagi la sebab gua byk tido plak siang tu. Thihihihihi..

Mlm aktivit plak cam sesi kaunseling dari hati ke hati (sembang la tuu..), shisha, bbq, layan poker dan aktiviti haram lain, memancing, bantai tiruk lagi, membuat maksiat secara kumpulan dan beberapa aktiviti lain.

Pengalaman paling manis berbaur cilaka gua trip ni adalah time kiteorg trip ke waterfall tu. Gua tgk bebudak pakai selipar saja plus gua dgr dgr trek dia tepi sungai je. Kira pijak pijak batu je la. So gua dgn selamba teteknya dari bawah tak pakai selipar naik ke atas. Selamba hadap! Mula mula mmg gua chill je la part naik atas tu. Part turun bawah tu la yg paling seronok! Batu batu dah panas sbb dah tengahari. Pastu gua kene turun ikut lalu hutan pulak. Sakit kaki gua mmg azab la kan. Cerita byk pun tak guna. Sampai bawah kaki gua dah tak rasa apa. Lu gigit pun gua senyum ja. Dah iras iras kulit biawak pun ada jgk..

Kesimpulan dia trip ni mmg berbaloi. Gua rekemen siapa siapa nak join next trip pasni. Gadis gadis pun ramai. Crew pun mesra alam. Tapi gua nak ingatkan, siapa siapa nak cr port berak, jgn cari yg angker angker. Sbb nnt nyaris nyaris jadi cam gua. Cr port berak punya pasal nasib baik tak mati lemas. Haishhhh..


notapenat: ni je bukti yg gua dpt sertakan yg gua pegi trip ni:

7 org mencarut.:

Anonymous said...

haram aku tak jeles..

Anonymous said...

tp aku jeles.. ahhhhhhhh

Anonymous said...

KENTAL LAAAAAAAAAHHHH TAKDE GAMBAR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kep bawak kemere die tak!?

Anonymous said...

"3 bijik lori sampah dtg angkut kiteorg ke kaki bukit tu. Dlm lori terkontang kanting selama 40 minit"


LOL!

Gaban Lazzara said...

wanie: babi adalah menatang haram.

as3: jeles je apa guna. jhom la..

dipz: tekphong x bwk kamere. dia bwk teropong. apekejaddah bwk teropong dlm hutan?? skodeng anak org asli mandi??

dipz: itu series ok?

Anonymous said...

nak tgk gambar ke dibah?
beg dah mcm celaka berat, kalau masuk camera beratnya sama spt gua memikul dosa wae di tulang belakang...
imagine la lu mandi dlm peti sejuk
tanpa seurat bulu... mcm tu la freshnyer. kira mcm baru keluar neraka la lebih kurang.
puas sial mandi air terjun.
tak pernah gua rasa air yg terjun
tanpa mengunakan payung terjun...

(hah?)

Anonymous said...

jhom ajak la..
kurang2 gua xleh la nak mencarut sbb lu pegi x ajak gua.. ahahhaha