Tuesday, September 16

Sambut raya nnt sambil hingus meleleh-leleh. Chill tak?




Gua sgt stress skang ni. Kenapa sekarang baru hidung gua nak berhingus ni?? Minggu lepas ke, raya haji tahun sudah ke, masa nak amek SPM dulu taknak plak dia berhingus? Cinabet btul la!!! Tensen tau tak? Pergerakan gua terbatas. Mana taknya? Kalau jalan laju skit, deras je hingus gua ni nak meleleh. Tu blm kira kalau berlari-lari anak lagi, abis dinding semua blh kena..

Ni masa gua tgh menaip ni, sempat lagi hingus ni nak mengalir keluar. Abis dah menitik-nitik kat keyboard ni. Sekali skali gua rasa jari gua melekit je tetekan butang yg ade hingus atas dia.

Kalau dah berhingus, baju mesti jadi medium paling cepat gua nak sambar kalau dia meleleh. Tak sempat dah kau nak pikir mana tisu, mana kain lap sume. Zapppp, baju sajos! Secara tak langsung gua dibebani tugas utk basuh baju yg kuantiti dia bertambah utk dibasuh pada minggu ini.

Lubang hidung gua pulak dah jadi besar sebelah. Waddehek? Abis dah kau sumbat tisu je depan lubang hidung tu tak jadi besar lagi John? Merah jgn cerita la. Naik lenguh dah gua hembus hingus ni tapi ade je lagi stok dia. Mana dtg tah..

Sekarang gua dah mula berkira kira. Kalau sampai raya hingus ni tak kering, gua akan mengambil tindakan drastik dgn menyalotep hidung gua sekaligus gua akan cuba bernafas menggunakan telinga maupun rongga bulu roma. Amacam, bernas tak idea gua ni?



7 org mencarut.:

Rmywvs said...

jangan kau cuba cuba buat kuih raya pulak, banyak perisa tambahan nanti.

selamat soping raya.

Anonymous said...

kau kalau cerita tak jijik tak boleh ke Jack?

ajak bebrbuka alasan berbagai

bungaditepijalan said...

hahahaaa.
geli weh tekak aku baca.
:p

amscreamo said...

haha...
wanie buat2 geli la pulak...

Gaban Lazzara said...

cempaka: gua buat dodol je. baru gaul dgn sebati..

wanie: manade jijik. stended modified la ni. ajak buka puasa mcm lu puasa plak kan john?

angie: geli la sgt. hembus hingus kat peha nnt baru tau..

amscreamo: ntah. gedik je musibat tu. padahal dia slalu je jilat hingus sendiri.

Kulat.Hidup said...

wow..
chill beb..
lagi best kau sumbat tisu yang digulung kat idung kau..
nafas guna mulut sudah..
2 in 1, tiada lagi hingus meleleh, tiada lagi nafas berbau.. hahaa..

Anonymous said...

kalau darah haid meleleh dari hidung lu ape macam?
pakai pad kat idung?
adakah perasaan angker itu akan timbul? selangkah ke alam misteri...