Tuesday, October 28

Mcm mana kau bulih terbalik abg lori?



Harini gua blk sekolah pukul 2. Mcm biasa gua akan lalu highway depan Istana Negara kemudian masuk kiri dan terus ke Federal highway utk ke Kerinchi. Tapi harini gua rasa hati gua berdebor-debor skit mcm budak darjah 2 baru nak bersunat sbb mak paksa. Biasa kalau bwk motor mesti siul-siul tapi kalini gua bertindak utk berdiam diri.

Masa gua pegi sekolah pagi tadi, gua perasan ade satu roadblock masa gua on the way ke sekolah tu. Polis trafik plak kan yg jaga. Gua jadi goyang skit. Goyang tak goyang sgt la tapi tali helmet tu tak jgk berikat kan.

Ok2, gua dah tersasar dari isu yg gua nak bincangkan tadi ni. Selepas motor berkuasa rendah gua masuk ke simpang ke federal highway tu, gua tgk jln jamm. Memula gua chill lagi sbb biasa time-time camni budak-budak sekolah cina tepi highway tu blk sekolah. Pastu mak bapak diorang ni mmg pandai-pandai belaka. Dah nak ambek anak parking ikut sedap testis masing-masing je. Sudahnya jln kat situ jamm mcm setan. Kalau gua datuk bandar, gua bina je parit tepi sekolah tu biar diorang tak blh parking. Nak parking pegi parking kat Mid Valley.

Selepas gua melepasi depan sekolah cina tu, gua tgk jln masih jamm. Hati gua dah berkata-kata. "Byk bas kot kat depan tu.." getus hati gua cuba berfikiran positif. Tiba-tiba mata gua terperasan ade 2-3 bijik moto RXZ patah blk kat belah kiri jln. "Cinabet.. mesti ada roadblock ni. Bancau la gua pasni.." begitu la kata hati gua sambil mulut terkumat-kamit atas moto. Gua dah la ikut jln paling kanan sekali sbb konon-konon nak laju takde bentes-bentes kat depan sekolah cina tu tadi. Ahhhhh.. mampus la. Gua ikat tali helmet dah betul-betulkan spek sambil mulut baca doa qunut.



"PRAPPPPPPP!!!" bunyi gua karate meter moto gua.




Sekali blh ada lori DBKL terbalik tengah-tengah Federal Highway tu. "What the fish is this mannnn?!" bentak gua dlm bahasa Inggeris apabila gua tgk kereta berpusu-pusu nak tgk lori terbalik tu.
Mmg la budak-budak motor tu patah balik sbb yg jaga trafik depan tu pakcik otek berbaju biru 5-6 org siap ada pajero semua. Apekejaddah kau terbalik tgh highway ni lori? Pelik btul gua. Nak kata driver tu layan corner mmg tak la sbb tempat dia terbalik tu jln lurus je. Ke ada anak cina berlari lintas jln lantas driver tu mengdriftkan lori beliau bagi mengelakkan dari melanggar anak cina tersebut?


Persoalan tu terus bermain di fikiran gua walaupun gua dah sampai rumah tgh makan nasik sambil minum neskepe ais.


0 org mencarut.: