Wednesday, November 5

Kalau bibir pecah mmg rasa mcm nak bergaduh je..



Mulut gua sekarang acap kali ternganga spt sedang penat berlari marathon. Muncung bibir gua juga tampak lebih seksi kedepan tidak spt selalu. Mamak kedai makan sering tersalah oder bila tgk bibir gua yg spt nak suwit stail guna bibir tu. Awek-awek juga kelihatan malu-malu bila lalu didepan gua. Mereka syak gua nak menggunakan teknik suwitan sebagai alternatif bg meminta nombor talifon maupun id YM mereka.. Isappp..


Tapi sebenarnya..




Gua punye bibir pecah sekarang ni beb. Rasa dia mmg mcm faking hell. Gua kerap marah secara membuta-tuli sekarang ni akibat menahan pedih di bibir. Semua susah. Nak minum air panas je, gua rasa spt nak memasukkan seluruh bibir ke dlm pelincir 4T yg sedang mendidih. Nak suap nasik je tersangkut-sangkut kat bibir ni. Secara auto bibir gua sering dilihat kering spt gurun sahara yg ketandusan hujan. Nak bercium pun susah skang ni..

Ada apa-apa tips bagi membaik pulih semula keadaan diatas? Tips yg bukan-bukan gua rejek secara mentah-mentah.. Kalau berjaya gua belanja roti sardin.







notabibir: kalau gua jadi penulis lagu, gua nak bubuh judul "Bibirmu Pecah Bagai Disimbah Asid" sebagai hits gua nnt..




12 org mencarut.:

bungaditepijalan said...

kao g farmasi carik bonjela.
tonyoh sampai kau leleh2 air mata.
:D

Gaban Lazzara said...

bonjela eh? dia mcm kapur barus ke? lu jgn macam-macam..

Kulat.Hidup said...

kau pakai lipbalm je la.. mudah.. murah..

Gaban Lazzara said...

kulat: yg tu seksi sgt. kang jejaka metroseksual mintak no talipon gua nnt cane?

bungaditepijalan said...

hahahaaa.
bukan lah.
dia cam gel.
kao tenyeh je kat tmpt yg sakit tue.
pergh.
sekali kau tenyeh,melayang2 kau rasa.

Gaban Lazzara said...

baiklah. nnt gua tgk di kedai motor yg berhampiran.

Al Hadi said...

mesti ko nampak macam angelina jolie versi pondan kan?

zawani said...

hahahahaha lagu nak dijadikan hits tajuk cam sial..

samada kau pakai bonjela,ataupun kau gi kedai cina @ pharmacy mintak serbuk biji tembikai. komfem 2 ari baik.. tapi bila letak pedih cam kena sula sket ahh.. hahaha tak laa dia pedih sket laa.. takpun esok malam jumpa aku bg kau.. aku ada 4 kotak ni.. buat stok..

takpun kau try satu jell ni apa ntah nama dia.. tak ingat sial..
start dr huruf V.. tapi kat pharmacy ada.. cuba tgk..

gudlak!

zawani said...

dude aku dah ingat dah..
VASSELIN!!!!! haa try cari tu..

chafizomie said...

ye...vaseline pun ok jugak. tak pun guna madu.

salam kenal~

Anonymous said...

ahh!! sapu colgate sajos!! issapp!!

MyNameIsPia said...

ko letak je sos cili kalo nak pedas. kalo nak masin lak buh kicap. haa ape susa. tuh pon kene aja ke.