Monday, February 2

Apekah?

Ptg tadi bagi mengisi masa gua yg sgt sibuk ni, gua penuhi jadual harian gua yg tak berguna tu dgn mengemas almari baju gua. Keputusan ini diambil kerana gua lihat ada space kosong yg ditinggalkan dr perpindahan barang-barang housemate gua ke almari mereka.

Dlm proses mengemas tersebut gua jumpa blk barang-barang gua yg dulu gua saspek member gua rembat. Antaranya sweater army kaler itam, seluar itam Ben Davis, tie itam skinny, baju Dewa dan stokin PDI gua yg hilang sebelah kiri. Paling cilaka gua jumpa scarf pengakap gua yg dah kene gigit tikus..

Masa kemas tu jgk gua jumpa blk jeans-jeans lama gua masa zaman jahilliah dulu. Koyak kat lutut kiri kanan, koyak kat poket belakang, koyak kat zip depan. Bak kata yg koyak saje laaa. Pastu bau dia mmg mcm puaka. Baru gua sedar yg dah berapa belas tahun gua tak basuh seluar-seluar tersebut.

Pastu gua tgk ade satu jeans Edwin ni dah lama gua tak pakai, jadi gua sambar dan pakai blk. Season mmg tak blh dinafikan. Gua rendam dlm swimming pool, silap-silap buaya yg keluar. Nak dijadikan cerita, ptg ni pas mandi dan gua dah wangi-wangi serta hensem ala kadar, gua pun sarung la seluar tu. Nak keluar beli nasik mesti la pakai hensem-hensem kang nnt awek-awek blk kerja nampak gua pakai seluar bola je apa cerita? Jatuh la amanah rakyat gua camtu. Setelah gua sarung seluar tu dan gua tgh bersedia nak kacip button seluar tu, tiba-tiba..


"Waddefakkkkkk??" bentak gua secara auto sedikit kuat.


Apehal gua dah takleh button seluar jeans ni? Abis nafas gua tahan pun tak lepas lagi button. Gua dah kaget. Gua cek blk saiz pinggang, 31. Aish, akan seluar ni mengecut sampai jadi 27 kot? Ni perut gua ketika blm diisi nasik lagi ni. Kalau dah masuk nasik, ayam, ikan, sayur, hotdog, selipar sme cuba la lu bayangkan nnt? Adakah ini tandanya gua telah mengalami obesiti dan naik berat badan semenjak gua lepak rumah ni? Apekah?




Kesudahan dia gua pegi kedai beli nasik pakai seluar tu jgk..... tapi tak button pun sbb tak muat. Mampus gua tetap nak pakai jgk jeans ni!!! Baru Levi's Unbutton..



13 org mencarut.:

Anonymous said...

Adakah ini tandanya gua telah mengalami OBESITI <-- memang tak, perot lu je makin maju kedepan, tu la, clubbing leloncat tak berploh

amscreamo said...

bagusla kalo ko da gemuk.ko tu kurus melampau.macam tak balance je naik hayabusa tu.

FARYN said...

owhh...mesti perut ko kelihatan gebu dan sexy..nyum nyum nyum

Kulat.Hidup said...

bila seluar mula jadi sempit, ade orang salahkan seluar sebab mula mengecut..

tapi bagi aku, bila seluar semakin sempit, tu tandanya aku tengah hidup bahagia..

kau pulak.?

lavidalabelle said...

maknanya ponggong ko dah lebar tu. hahaha

nisa.zaidan said...

gaban2..da tau badan tu beso cam rasakse nak jugak pkai sua kecik! sedo2 ler.. hahaha

Anonymous said...

bg je kat gua yg siap sedia pki suar size 30 tuh...maintain fit kot..

Anonymous said...

berkenan la edwin size 30 ni.





-hazizul @ asu ijun-

Gaban Lazzara said...

sevenfold: gua taf je kot. mcm ashraf muslim. eh, ashraf muslim tu sapa?

amscreamo: jgn ckp org. isap kemaluan laaa!! hehe

faryn: woi! woi! jgn nak explicit content dlm ni..

kulat hidup: bahagia tak bahagia sgt. tak kerja ni bahagia sgt laaa..

belle: cilakak! punggung gua kluar topik ok?

icha: gua pakai sluar tu dulu solid je kot? sluar gig gua dulu tu kottt..

idham: isappp! lu bagi gua sluar quicksilver yg dlm almari ni gua slambe. amacam?

anonymous: palat! ni siapa ni? gua lempang japlagi..

Anonymous said...

kimekssss....boardshort gua tggl kat sane rupenyer...masterd! sok gwa amek!

bungaditepijalan said...

kahkahkahkah.levis unbutton version gaban.
:D

Gaban Lazzara said...

idham: sori la beb. eg dah pakai bwk tido. dia dah xpakai bokser ketat dah skang..

angie: perut tekeluar skit. br styleee..

Anonymous said...

bukan u dah gemuk tapi u dah boroi!
hahaha