Tuesday, February 10

Ini semua Harian Metro punya pasal!!

Memandangkan gua masih belum mendapat sebarang offer lagi, jadi pekerjaan gua adalah sebagai pemain Football Manager 2009 sepenuh masa dan pemain Rock Legend secara freelance. Akibat mlm semalam gua sangat gigih bermain game tersebut membuatkan harini gua bangun tidur pada waktu biasa iaitu sekitar pukul 1.

Jadi secara automatik bila dah bangun, gua akan berak dulu, mandi, gosok gigi dan bersarapan walaupaun perkataan sarapan itu tidak berapa sesuai digunakan ketika jam menunjukkan pada pukul 1.15 tengahari. Perut gua menjadi lapar apabila sarapan pagi harini dah abis bapak gua blasah. Hanya tinggal neskepe sejuk saje dan beberapa keping roti paun. Jadi gua beralih arah menu ke rumah kakak gua bagi mempekena brekfes sekali dgn lunch.

Arini kakak gua masak gulai jering dgn daging goreng berlada. Pehhh.. gua mkn sampai seluar tak buleh nak button. Masa mkn tu gua sempat belek-belek paper Harian Metro yg kakak gua beli ni. Gua mmg bengkek baca paper ni semenjak dia fitnah gua sebagai penganut black metal pada tahun 2005 dulu lagi. Penuh dgn berita berunsur crap tapi bila dah bosan paper ni layan jgk. Sama mcm itu majalah Maskita la.. Gua tgk muka depan paper tu tulis "Fasha akui tertekan." Waddefak headline kau ni??

Abis mkn gua pun blah dgn laju sbb perut gua rasa mcm sedikit memerlukan jamban. Dlm otak gua masih bengkek dgn headline tadi. Lif pun sampai gua pun masuk. Dlm tu ada akak ni dgn anak perempuan dia sorang. Blh tahan cute jgk. Masuk lif gua pun tekan la butang kat tepi tu. Lima enam kali gua tekan, lampu kat butang tingkat kat tepi tu masih tak nyala-nyala jgk. Gua sedikit berang apabila perut semakin memberontak. Dlm kepala masih bengkek dgn tajuk headline tadi.. Tiba-tiba..

"Dik, adik nak turun tingkat bawah ke?" tanya akak tu lembut.
"Ha ye la kak.." jawab gua simple tapi padat.
"Tapi kenapa adik tekan butang tingkat empat tu. Ni kan kite kat tingkat empat ni.." balas akak tu dgn nada sedikit nak gelak.
"Eh ye ke kak? Sori la kak.. saya stone ni.." jawab gua mcm budak terencat.





Alamak eyyyyyyyy!! Malu gua weyyyy! Macamana gua blh tak perasan gua dari tadi tekan butang tingkat empat? Patut la anak akak tadi usha gua pelik je bila gua tekan butang mcm nak bergaduh tadi. Abis gua plak selambe je jawab yg gua tgh stone. Mintak-mintak dia tak tau amende stone tu. Dah la gua pakai seluar koyak lutut ngan baju itam semua lengkap.

Kimekssss!! Sekarang gua dah malu ni? Ni semua Harian Metro punya pasal..



7 org mencarut.:

nisa.zaidan said...

hahaha..lu ni gaban.. kabut btol!! baru kuar headline camtu da kabut.. ni blm kuar headline "icha kahwin anak sultan" ke.. "icha jutawan termuda malaysia" ke.. muahaha..

Al Hadi said...

hehehe.. mesti malu siot dalam lif tuh

Anonymous said...

headline mmg dad unsur kemakian bila aku baca.. mmg dasar pompuan tak bermaruah.. hahaha emosi..

weyh kau cari keja "pembancuh air sepenuh masa-gaji boleh dirunding" ke? tak mcam SIAL lagi...........

Gaban Lazzara said...

icha: kalau headline ada nama lu, gua guna muka depan paper tu lap cirit yg menitis di lantai je..

pengejar masa: nasib baik ade 3 org je. kalau ade awek u.m plak.. pehhh..

wanie: lu kata lu minat fasha dulu bukan ke? ada lagi ke kerja tu? gua mcm berminat juge.

Anonymous said...

ahaha..
memang suwey la nasip lu gaban..
memang tak syak lagi, ini harian metro punya angkara! Ke fasha sanda punya angkara?

Lepas ni kena tukar headline la pulak. "Gaban akui tertekan.." =p

Gaban Lazzara said...

nide: sbb nak terberak tu gua jadi tak keruan tu. biasa gua kewl je even azizah mahzan kahwin lelaki muda pun..

Anonymous said...

haha.
pehal makcik tu kene bawak-bawak..