Tuesday, March 24

Faking hell punya sejuk.

Pagi ni ujan lebat pulak. Gua sedar ujan lebat walau mata gua tutup rapat. Deria gua bergerak secara auto. Hujan je bangun cabut kabel kat modem. Kang meletop sesia dah la modem gua dah abes warranty.

Julung-julung kali hujan lebat mcm ni. Budak-budak dorm gua bajet maseng-maseng kene maki dgn boss sbb dtg lambat. Sorang la gua rasa pegi awal. Tu pun sebab ada baju hujan dgn dia selalu pegi opis pakai selipar. Keje mcm graphic designer je pegi opis pakai selipar.

Gua set alarm kat hensep nak bangun konon-konon pukul 11 sbb ada urusan nak kene setel. Sekali dgn cuaca yg melanda ni, cantik pukul 2 baru tekebil-kebil nak bangun. Tu pun sbb ade call masuk. Kalau tak gua bangun terus tgk Spa-Q je nnt..

Syukur gua masih dpt menikmati tido yg sungguh syahdu ni dikala gua masih freelance dekat rumah lagi. Nnt bila gua dah keje, gua mesti berbulu je kemaluan kalau gua bangun pagi-pagi pergi kerja masa hujan lebat. Kalau nak hujan, hujan masa weekend. Itu gua setuju.

Gua tido sedap punya pasal, bangun-bangun gua tgk gua dah tak dlm posisi tido yg sepatutnya. Gua telah berada luar dr teritori tilam gua dan kaki gua telah termasuk ke dlm cpu. Nasib menyebelahi gua sbb pc gua dah shut down kalau tak pasti gua kena renjatan elektrik. Paling cilaka muka gua keluar muka depan suratkhabar Metro.

Harini gua berazam utk cuba tidak mandi hingga mlm bagi menghayati kesejukkan hujan pagi tadi. Jadi gua dgn ini menggesa org ramai utk menyahut seruan ini dan menjadikan harini hari "Free Water Day" mcm "Earth Hour" tu. Bersama kita menjimat air demi masa depan.



4 org mencarut.:

nisa.zaidan said...

hahaha..hek mu free water day! baik lu g mandi cpat weyh.. ikut ramalan air.. esok mmg takde air! haaa

Gaban Lazzara said...

icha: woi ye ke? takpe, gua ade tadah air hujan mlm tadi skit. gua mandi air hujan je. baru natural beauty..

lavidalabelle said...

spaQ beb hahahaha... kau tgk JIJAH kan. aku tahu. lalala...

Anonymous said...

ini adelah sume org pn buat nye...